(Waardevolle) Zending vanuit buitenland komt niet toe ...

Slider@7
Topic Starter

(Waardevolle) Zending vanuit buitenland komt niet toe ...

#1 , 24 mar 2011 11:22

Dit is mijn eerste posting ... ik hoop dat ik dit in de juiste sectie plaats.
Mijn excuses indien niet ...

Ook dank bij voorbaat aan diegenen die zich door heel mijn verhaal willen worstelen ;-)
Al uw advies wordt ten zeerste geapprecieerd !!!

...

Here we go :

Op 11/12/2010 betaalde ik 290 euro via Paypal aan een particuliere persoon in Duitsland voor een horloge, dit was inclusief verzekerde verzending via DHL naar België met online tracking.

In de volgende dagen krijg ik een tracking code van Hermes (ipv het afgesproken DHL), doch deze geeft aan dat Hermes nog steeds in afwachting van het pakket is.

De verkoper betwist dit, zegt dat het pakket wel degelijk is binnengebracht in de shop en besluit dat het tracking systeem van Hermes foutief is.

Als gevolg hiervan informeer ik rechtstreeks bij Hermes. Zij bevestigen mij dat ze van de betrokken verkoper nog geen pakket hebben ontvangen - de zending werd door de verkoper enkel online voorbereid.

Als ik de verkoper hiermee confronteer blijft hij bij zijn eerder standpunt : hij zou het pakket verzonden hebben.

Per 24/12/2010 open ik dan een geschil bij Paypal, hetgeen kort nadien opgewaardeerd wordt tot een claim door de verkoper.

Toeval of niet, maar per 27/12/2010 wordt het pakket opeens wel ingebracht in het Hermes systeem (3 dagen na het indienen van mijn klacht bij Paypal).

Uiteindelijk seponeerde Paypal mijn klacht op 07/01/2011, omdat de verkoper het bewijs van verzending heeft geleverd - dat ik ondertussen nog niets heb ontvangen doet blijkbaar niet ter zake ? De kopersbescherming van Paypal is bijgevolg een compleet lege doos in mijn ogen …. ;-(

Los hiervan stagneert de vooruitgang van het pakket in het tracking systeem per 28/12/2011 (status : onderweg van een lokaal naar een centraal distributiecentrum).

Midden Januari heb ik nog steeds niets ontvangen en contacteer ik Hermes hieromtrent.
Uiteindelijk geven ze toe dat er iets is fout gelopen en ze het pakket niet meer kunnen traceren (ze zijn het met andere woorden kwijtgespeeld).
Ze vragen dat de verzender een claim zou indienen om zodoende een vergoeding via de verzekering te krijgen.

Ondertussen zijn we eind maart ... heeft de verkoper/verzender mij tot 3 maal toe bevestigd dat hij de betrokken gegevens voor de claim aan Hermes zou overgemaakt hebben, maar als ik hieromtrent informeer bij Hermes blijven zij beweren dat ze niets ontvangen hebben. In zijn laatste mail schreef hij dat hij niets meer kon doen en dat hij zich genoodzaakt voelde een advocaat onder te arm te nemen als ik zou blijven aandringen (dreiging ?).

Wat zijn mijn mogelijkheden ?
Hoe kan ik mijn 290 euro recupereren ?

De verzender zegt dat hij de nodige info heeft bezorgd aan Hermes en verder niets kan doen ... Hermes zegt niets ontvangen te hebben ...

Alle communicaties kan ik bewijzen, want zijn via email gevoerd.

Door al wat er gebeurd is vertrouw ik de verkoper absoluut niet meer (ik heb hem ook op verschillende leugens betrapt), maar het is niet aan mij om te oordelen wie de waarheid spreekt. Ik wil gewoon waar ik recht op heb : of het pakje met het horloge of een vergoeding via de verzendverzekering van de koerier (waarvoor ik betaalde).

Spijtig genoeg wil Hermes deze vergoeding enkel uitkeren aan de verkoper … nadat deze dus een claim heeft ingediend ...
Als gevolg hiervan blijven we in 'rondjes' draaien ... ondertussen meer dan 3 maanden na mijn betaling ...

Dank bij voorbaat voor jullie inbreng !!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 24 mar 2011 14:13

Hoe hebt u uw Paypal rekening aangezuiverd? Als u dat via kredietkaart hebt gedaan, maakt u misschien nog een kans om het geld via uw bank of Atos Worldline terug te vorderen, al vrees ik dat daarvoor ook al te veel tijd is voorbijgegaan ... Maar het is het proberen waard.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Slider@7
Topic Starter

#3 , 25 mar 2011 17:20

Hoe hebt u uw Paypal rekening aangezuiverd? Als u dat via kredietkaart hebt gedaan, maakt u misschien nog een kans om het geld via uw bank of Atos Worldline terug te vorderen, al vrees ik dat daarvoor ook al te veel tijd is voorbijgegaan ... Maar het is het proberen waard.

Lenny
Bedankt voor de tip - was idd via kredietkaart & heb ondertussen een betwisting bij Atos Worldline ingediend ...
Fingers crossed !!!

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”