Goedemorgen allen
Zelf ben ik belg, en ben samen met een collega vorig jaar in september meegegaan met een 'klimvakantie' met de NKBV : de Nederlandse klimfederatie ; om te kunnen meegaan moest men verplicht lid worden van die federatie. Nu, alles goed en wel, reis betaald, verzekering betaald, lidmaatschap betaald, dit alles ongeveer in mei-juni 2010.
Begin december 2010 krijg ik plots een betalingsformulier in de bus voor de betaling van lidmaatschap voor 2011 (geen voorafgaande verwittiging ofzo), ik stuur vervolgens een mail op 22 december 2010 om dit op te zeggen en een week later krijg ik een brief in de bus met als titel 'opzegging enz enz enz', ik dacht dat alles ok was dus niets aan de hand.
nu opnieuw plots eind februari krijg ik een betalingsherinnering in de bus, ik begreep niet direct wat er aan de hand was.. na grondiger analyseren van de opzeggingsbrief van eind december, bleek dit een opzegging voor 2012 te zijn ; de opzegging voor 2011 moest gebeurd zijn voor 31 oktober 2010, (quote : 'In de algemene voorwaarden op de website en in ons tijdschrift Hoogtelijn staat de opzeg procedure vermeld , schriftelijk voór 31 oktober.') , een stilzwijgende verlenging dus..... ; deze opzegprocedure alsook de vermelding van stilzwijgende verlenging is, na ietwat zoeken, inderdaad terug te vinden op hun website, het tijdschrift 'hoogtelijn' waar naar gerefereerd wordt, kreeg ik wel effectief ook thuisgestuurd, maar is er 1 dat van de postbus rechtstreeks in de vuilbak belandde.
Ik voel mij behoorlijk 'in het zak gezet', vermits dat lidmaatschap als facultatief werd omschreven, maar wel verplicht was om mee te kunnen op reis. Alsook, de reis was tot het bekomen van een 'klimvaardigheidsbewijs', dit werd pas opgestuurd eind november, dus iets opzeggen voor dat je het eigenlijke doel, het klimvaardigheidsbewijs, ontvangen hebt, is ook nogal raar :/
wat moet ik hiermee doen, 2de betalingsherinnering werd vandaag aangekondigd via mail, ik heb geen zin om nOg meer nutteloze kosten te hebben.......
alvast bedankt