koopkontrakt appartement

Franciscus
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

koopkontrakt appartement

#1 , 23 mar 2011 23:49

Krijg net een koopkontrakt doorgestuurd voor een appartementsverkoop binnen enkele dagen
Op enkele zaken heb ik wel wat vragen
hier de tekst

1 - verkrijger is echter verplicht tot betaling buitengewone lasten en de oproepen tot kapitaalinbreng waartoe werd besloten door de algemene vergadering van de mede-eigenaars die heeft plaats gehad tussen het sluiten van de overeenkomst en het verlijden van de akte omdat hij over een volmacht beschikte om aan de algemene vergadering deel te nemen?????

Daar is nooit iets over gezegd en ook niet in de compromis opgenomen....

2 - aandeel van de verkoper in het reservekapitaal blijft eigendom van de vereniging van mede-eigenaars.
start koper dan op nul of is die som als een door verkoper betaald deel beschouwen? volgens mij voor verkoper

3-koper is verplicht alle bestaande contracten omtrent gas, electriciteit of waterleiding of andere vormen van distributie over te nemen. ??
Normaal moet hier toch een contractvrijheid zijn..... dus moet zoiets toch niet in een contract appartement staan.??

Graag snel antwoord... ze zitten aan mijn vel ... en het is al zo laat nu :D

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 23 mar 2011 23:58

1) Vraag uw notaris om de notulen van de drie laatste vergaderingen. Ik heb een licht vermoeden dat het hier gaat om de kosten die nodig zullen zijn om de liften conform de nieuwe wetgeving te maken.

2) dit is normaal en houdt in dat het reserve kapitaal opgebouwd door de vorige eigenaar(s) met de verkoop van het pand mee overgedragen wordt naar de nieuwe eigenaar. Als de verkoper dit bedrag wenst te recupereren had hij hiermee rekening dienen te houden in zijn verkoopprijs.

3) Er is inderdaad een contractvrijheid, spreek hierover uw notaris aan.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”