stilzwijgend verlengd

controvers
Topic Starter

stilzwijgend verlengd

#1 , 23 mar 2011 11:59

Beste allemaal

Zes jaar geleden betaalde ik voor een servicecontract op aangeboden software.
Er werd mij nooit een contract aangeboden laat staan dat ik er één ondertekend zou hebben.
Ik zou van de service genieten van zodra ik het gevraagde bedrag betaalde.
Ik ging er van uit dat wanneer ik stopte met de jaarlijkse betaling ook de service zou stoppen.
Men claimt nu opnieuw het bedrag met het argument dat dit ieder jaar stilzwijgend vernieuwd wordt en er een opzegtermijn is 2 maand.

Na lang zoekenheb ik de algemene voorwaarden op hun site gevonden waarin deze clausule is opgenomen.

Heb ik een poot om op te staan. Dienen zij geen ondertekend contract voor te leggen of is simpele betaling van mij al voldoende om achteraf deze voorwaarden op te leggen.

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 23 mar 2011 15:51

6 jaar geleden, dus voor 2007. Vanaf dan is er een nieuwe wet die stelt dat dit in het vet op het eerste blad van het contract moet staan, in een kader. Dit zal bij u nog niet het geval zijn.
2de belangrijke wijziging is dat u, na het eerste jaar, het contract ten allen tijde mag opzeggen, na een opzegtermijn in het contract vastgelegd (maar maximaal 1 maand).
Zeg dit dus meteen op, maar u zal nog moeten betalen voor de gebruikte periode, met inbegrip van uw maand opzeg.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”