Herziening factuur

Bart_M
Topic Starter

Herziening factuur

#1 , 20 mar 2011 09:19

hallo,

Op 7/9/2009 kreeg ik een factuur waarbij een aangepast BTW tarief is toegepast. 6% i.p.v. 21%, betaling van een nieuwbouwkeuken (kasten en toestellen) deze zit in bepaalde schijf en is aan een voordeeltarief van 6%. Ik heb deze factuur correct betaald.
Nu op 12/1/2001 krijg ik nog een bijkomende factuur van deze keuken. Blijkbaar hebben ze bij deze firma een BTW controle gekregen en mogen de keukentoestellen niet aan dit voordeeltarief van 6% gefactureerd worden.
Nu moet ik dus nog 15% extra BTW betalen enkel op de keukentoestellen.
Kan dit zomaar, zelf meer dan een jaar na plaatsing dat ze nog herzieningen van facturen kunnen opsturen.
Is dit wettelijk, en moet ik deze alsnog betalen.
Graag jullie hulp.

Met vriendijke groeten
Bart

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv

#2 , 20 mar 2011 10:28

Ja, dat klopt. Die 15% zal je nog moeten bijbetalen, daar kan je echt niet onderuit. Dat is een fout die vaak voorkomt. De plaatsing van een keuken kan aan 6%, maar de toestellen zijn altijd 21%. Overigens gaat de btw niet naar de keukenbouwer, maar naar de staat. Dus de keukenbouwer verdient niet meer.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”