laptop garantie bij X

gentenaar_rsl
Topic Starter

laptop garantie bij X

#1 , 10 mar 2011 02:53

ik heb een laptop Y met aankoopdatum 24.01.2011, dus nog maar een maand oud eigenlijk.

probleem is dat de scherm niet aanging, waarna ik naar de winkel ging om deze op te sturen voor de garantie.
ze hebben hem opgestuurd voor de reparatie. we dachten dat de grafische kaart kapot was, dat dacht de winkelbediende ook. na een paar dagen zag ik via de site, dat er een factuur van 561 euro berekend werd omdat ze beweren dat er een vochtschade is.
dus ik moest die betalen om een één maand oude laptop die onder garantie is te laten repareren.

ik heb geweigerd om deze te betalen en heb gevraagd om mijn toestel terug te leveren.

wat kan ik hieraan doen?

[gelieve regels forum te lezen vooraleer te posten: Vandebos]

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker34

#2 , 10 mar 2011 09:03

Ik doe daar al lang geen aankopen meer, precies om reden dat ze onbetrouwbaar zijn.

Turaki

#3 , 10 mar 2011 09:18

In de eerste 6 maanden dienen zij te bewijzen dat u de schade heeft veroorzaakt (maw, dat de fout nog niet bestond). Vraag hen (aangetekend) om dit bewijs, aan u te bezorgen binnen een redelijke termijn (2 weken?). Maan hen ook aan dat, indien ze dit bewijs niet kunnen voorleggen, ze uw laptop kosteloos dienen te herstellen, vervangen, of u integraal dienen te vergoeden.
Sluit af met de melding dat, indien ze hier niet aan voldoen, u klacht zal indienen bij de economische inspectie en test-aankoop.

Reclame

gentenaar_rsl
Topic Starter

#4 , 10 mar 2011 12:52

maakt dat uit of de laptop nog bij hen is of niet? want ik zal nu mijn laptop gaan afhalen?

Vandebos

#5 , 10 mar 2011 13:06

Zie antwoord turaki.

gentenaar_rsl
Topic Starter

#6 , 10 mar 2011 14:50

ik heb hem ondertussen al bij X opgehaald, morgen wordt die afgehaald door ups om naar de fabriek gebracht te worden.

ik heb gevraagd of er mij kosten kan aangerekend worden en het antwoord klonk positief, dus dat deze gratis zou zijn.

hopelijk zal het ook zo zijn..

maar ben er toch niet gerust van, zou er mij kosten aangerekend worden?

Lanox
Juridisch actief: Nee

#7 , 10 mar 2011 16:01

Voor het geval het niet duidelijk genoeg was.
[gelieve regels forum te lezen vooraleer te posten: Vandebos]

Terug naar “Consumenten Koop”