Foute prijs op website

Vitabis
Topic Starter

Foute prijs op website

#1 , 08 mar 2011 16:55

Klein vraagje
Als er op een webshop een foute (veel te lage) prijs bij een artikel staat en je krijgt het product ook echt geleverd na betaling. Kunnen ze dan nadien nog hun geld of artikel terugeisen?

Heb enkel een orderbevestiging met die lage prijs op als bewijs.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 08 mar 2011 17:05

Als je uit de geadverteerde prijs kan afleiden dat er een onbewuste fout is gemaakt (bv Garagist Mercedez-Benz maakt een reclame folder waarin de nieuwe CLS wordt aangeboden voor de catalogus prijs van € 624 ipv €62.462) dan kan de verkoper de prijs corrigeren en nadien toch het gangbare tarief vragen. Als koper zal u dan wel de keuze gegeven worden ofwel het product aan de correcte prijs te kopen ofwel kosteloos de bestelling te annuleren.

Heel die problematiek is hier een paar maand geleden nog eens zeer uitgebreid besproken geworden.

Vitabis
Topic Starter

#3 , 08 mar 2011 22:00

Dat weet ik, maar hier is het al geleverd he.
Kan het daarna nog terug geëist worden?

Reclame

EvilFreD

#4 , 08 mar 2011 22:28

Het bestelde goed is geleverd en u heeft het gevraagde bedrag betaald?
Dan is de koop afgerond.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Vitabis
Topic Starter

#5 , 09 mar 2011 08:35

zo is het ja :-)

Terug naar “Consumenten Koop”