aankoopcontract onderbreken => wat met voorschot?

leen2
Topic Starter

aankoopcontract onderbreken => wat met voorschot?

#1 , 06 mar 2011 02:58

Hallo,

Ik heb vrijdag op batibouw een waterverzachter gekocht. Het aankoopcontract is getekend en een voorschot is betaald. De waterverzachter wordt in Juli geïnstalleerd.

Nu zou ik graag mijn aankoop annuleren. Blijkbaar is het water in mijn gemeente niet zo hard als ik aanvankelijk dacht.

Op het contract staat het volgende:
"Binnen 7 werkdagen, te rekenen van de dag die volgt op die van de ondertekening van dit contract, heeft de consument het recht om zonder kosten van zijn aankoop af te zien, op voorwaarde dat hij de verkoper hiervan bij een ter post aaegetekende brief op de hoogte brengt. Elk beding waarbij de consument aan dit recht zou verzaken, is nietig. Wat betreft het in acht nemen van de termijn, is het voldoende dat de kennisgeving verstuurd wordt voor het verstrijken van deze termijn."

Mijn vraag is: heb ik recht op een terugbetaling van het voorschot?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 06 mar 2011 18:27

Yep, binnen die bedenktijd van 7 werkdagen. Alles per AS versturen met ontvangstbewijs en rek. nummer waarop het voorschot kan teruggestort worden.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”