retourneren verkeerde levering + 10%

triple4
Topic Starter

retourneren verkeerde levering + 10%

#1 , 08 feb 2011 19:32

Ik bestelde zojuist een lens SIGMA 18-50mm F2.8 EX DC MACRO in Nederland op het internet bij digitalwarehouse.nl maar kreeg een lens toegestuurd waarvan de vatting niet past op mijn toestel (Nikon). Ik kreeg het type van lens door van iem. die met eenzelfde toestel werkt en bestelde dus in alle vertrouwen dit type. Alle vermeldingen klopten alleen stond op het einde nog een bijkomende vermelding (SIGMA AF) op hun site waar ik geen acht op gaf. Eenmaal de lens ontvangen stelde ik vast dat de vatting voor een ander type moest zijn. Nu mag ik de lens op eigen kosten terugsturen en betaal dus 2 x verzendingskosten maar men rekent mij ook nog 10% restockingsfee aan omdat ik op de firma aankocht en niet als consument. (dit staat wel vermeld op hun voorwaarden elders op de site). De lens was in stock en moest niet speciaal worden aangevraagd. Bij de voorstelling van de lens op hun site staat echter 2 x vermeld : Dit objectief is speciaal ontworpen om aan de specifieke eisen van de huidige generatie digitale reflexcamera’s te voldoen en NERGENS staat te lezen dat deze lens enkel voor (in dit geval) Sigma en Canon is bedoeld. Kan ik hier iets op tegen brengen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 08 feb 2011 20:18

Als de voorwaarden tot terugname vermeld staan op site zal je hier een buitengewoon harde dobber aan hebben.

Is het het model met of zonder beeldstabilisator? In het laatste geval interesseert het me wel om ze over te nemen. Ben al eventjes aan het windowshoppen voor een groothoeklens voor mijn canon 450D.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 feb 2011 20:21

U bent geen consument maar een professionele koper. Wel dan gelden de voorwaarden van de overeenkomst puur en simpel.

Reclame

EvilFreD

#4 , 08 feb 2011 20:38

Hm.. kleine overpeinzing en een long shot misschien, maar...
Sigma AF wil iets anders zeggen dan het Sigma montage type.
AF betekent AutoFocus. Het Sigma montage type noemt Sigma SA (en dat staat dus nergens vermeld).
U kunt ze dus maw wellicht pakken op het verstrekken van vekeerde informatie.
Aan de andere kant. Er staat uiteraard ook nergens dat ie geschikt is voor Canon camera's.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Terug naar “Consumenten Koop”