Pagina 1 van 1
internetaankoop - geen levering plaatsgevonden
Geplaatst: 31 jan 2011 18:38
door beeck01
Hey,
Op 16/01 kocht ik op een Nederlandse site enkele scheermesjes (gaat om een klein bedrag maar betreft het principe), met direct daarna een orderbevestiging via mail (zonder evenwel de nodige verwijzingen naar mogelijk opzegging etc).
Op 20/01 kreeg ik dan de bevestiging dat mijn betaling was ontvangen en werd mijn order omgezet naar de status 'verzonden'. Omdat de levering uitbleef nam ik contact op met de support en kreeg ik het volgende te horen "Dat duurt nu wel erg lang, u kunt het best even contact opnemen met TNT. U heeft gekozen voor normaal verzenden, dan is er geen trackingnummer en bent u helaas ook niet verzekerd voor u verzending. Zie onze informatie pagina. "
Mijn vraag is nu of ik hier iets kan aan doen? Overigens vond ik ook nog in hun algemene voorwaarden volgende bepaling:
“5.6 Zodra de te leveren producten op het opgegeven afleveradres zijn geleverd gaat het risico waar het deze producten betreft, over op de klant.”
Is het niet zo dat het risico voor het leveren dan nog steeds bij hen ligt en zij bijgevolg in gebreke blijven?
Alvast dank !
Re: internetaankoop - geen levering plaatsgevonden
Geplaatst: 31 jan 2011 19:25
door Franciscus
Nederlandse site van een winkel???
Re: internetaankoop - geen levering plaatsgevonden
Geplaatst: 31 jan 2011 19:34
door beeck01
Ja gaat om een winkel:
http://www.voordeligscheren.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: internetaankoop - geen levering plaatsgevonden
Geplaatst: 01 feb 2011 08:33
door Veebee
Zij hebben bevestigd dat ze geen nieuwe levering gaan doen? Gewoon mailtje sturen naar het logo van kwaliteit dat ze voeren, ik had soortgelijk probleem met zending die nooit aankwam, zelfs 3 keer en dan klacht geformuleerd bij het kwaliteitslogo en de dag nadien had ik al een manager aan de lijn die zich persoonlijk de zaak heeft aangetrokken (ging om een bedrag van 100 euro), maar op het einde van het verhaal heeft het hen minstens 400-500 gekost.
Trouwens met welke gegevens zouden ze willen dat jij TNT contacteert? Die werken enkel met vrachtbriefnummers en die info moet gegeven worden door de verzender.
Re: internetaankoop - geen levering plaatsgevonden
Geplaatst: 01 feb 2011 10:31
door beeck01
Ze zeiden niets van een nieuwe levering gewoon wat ik hier boven gepost heb en idd heb ik niets van gegevens om TNT te contacteren...heb mailtje teruggestuurd, indien ik geen genoegdoend antwoord krijg zal ik dat kwaliteitslogo eens proberen, ik hou jullie op de hoogte!
Re: internetaankoop - geen levering plaatsgevonden
Geplaatst: 01 feb 2011 10:52
door Gebruiker21
Ze zijn zeker en vast verantwoordelijk dat jij je bestelde zaken krijgt. Meld hen even langs de neus weg dat je anders je toevlucht zal zoeken tot internet fora waar dergelijke zaken behandelt worden en je daar de zaak met alle details zal voorleggen.
Re: internetaankoop - geen levering plaatsgevonden
Geplaatst: 01 feb 2011 11:24
door Veebee
Die fora als dreigmiddel gebruiken zal niet overal werken en kan ook tegengesteld effect hebben. Probeer eerst maar via dat logo, je zal zien dat je snel reactie zal krijgen.
Is die webshop erg bekend of is er ergens een bekende firma mee gelinkt? Ik heb trouwens bij mijn problemen twee compensatie pakketten gekregen.
Re: internetaankoop - geen levering plaatsgevonden
Geplaatst: 01 feb 2011 11:52
door WP002
Mijn ervaring - een negatieve - is dat dat soort logo's niets waard zijn. Er zitten ook nogal wat zelfverzonnen "kwaliteitslabels" bij,
Re: internetaankoop - geen levering plaatsgevonden
Geplaatst: 01 feb 2011 13:05
door Veebee
In Nederland houden ze daar echt wel rekening mee, ik had problemen met een winkel die het 'Thuiswinkel' logo voerde, één mailtje was genoeg om de mallemolen te starten en zaak werd opgelost.
Re: internetaankoop - geen levering plaatsgevonden
Geplaatst: 01 feb 2011 17:47
door WP002
Het ene label zal het andere niet zijn. be.commerce is echter geen moer waard.
Re: internetaankoop - geen levering plaatsgevonden
Geplaatst: 02 feb 2011 08:39
door Veebee
Kan zijn, maar hier gaat het over een NL webshop met een kwaliteitslogo dat mijns insziens wel serieus genomen wordt, TS moet gewoon maar formulier invullen en klacht neerleggen
Re: internetaankoop - geen levering plaatsgevonden
Geplaatst: 02 feb 2011 10:32
door j.demoor
“Art.5.Door consumenten gesloten overeenkomsten. 1. Dit artikel is van toepassing op overeenkomsten die betrekking hebben op de levering van roerende lichamelijke zaken...aan een persoon, de consument, voor een gebruik dat als niet bedrijfs- of beroepsmatig kan worden beschouwd...2. Ongeacht artikel 3 kan de rechtskeuze van partijen er niet toe leiden dat de consument de bescherming verliest welke hij geniet op grond van de dwingende bepalingen van het recht van het land waar hij zijn gewone verblijfplaats heeft, indien :- de sluiting van de overeenkomst in dat land is voorafgegaan door...publiciteit en indien de consument in dat land de voor de sluiting van die overeenkomst noodzakelijke handelingen heeft verricht...3. Ongeacht het artikel 4 worden deze overeenkomsten, bij gebreke van een rechtskeuze overeenkomstig artikel 3, beheerst door het recht van het land waar de consument zijn gewone verblijfplaats heeft, indien zij zijn gesloten in de in het tweede lid beschreven omstandigheden...”(19 JUNI 1980. - Verdrag inzake het recht dat van toepassing is op verbintenissen uit overeenkomst).
Onderzoek of u via het internet al dan niet een rechtskeuze geldig hebt aanvaard.
Is dit niet het geval dan ga ik ervan uit dat hier het Belgisch recht van toepassing is,zodat geldt :“Art.1610.Wanneer de verkoper in gebreke blijft de levering te doen binnen de tussen partijen bedongen tijd, heeft de koper de keus om ontbinding van de koop ofwel inbezitstelling te vorderen, indien de vertraging alleen aan de verkoper te wijten is.Art.1611. In elk geval moet de verkoper tot schadevergoeding veroordeeld worden, indien de koper schade lijdt doordat de levering niet op het bedongen tijdstip heeft plaatsgehad”(Burgerlijk Wetboek).