In september 2010 ben ik van energieleverancier veranderd.
In oktober 2010 krijg ik afsluitend een verrassende afrekening, zo'n 600 euro voor app. 2 slpk. Bon.
Vandaag krijg ik weer een afrekening (bijna 200 euro voor gas alleen, elektriciteit moet nog komen, ik hou mijn hart vast.).
Zeg, ik heb de lotto niet gewonnen hoor. Kunnen ze dat niet eens fatsoenlijk per jaar doen in plaats van te pas en te onpas.
Maar deze woning kost ons qua energie dus meer dan de vorige (veel groter app. met 3 slpk) hoewel het epc van dit app. toch een score van 170 geeft. Ik weet niet goed waar de fout zit. Wij houden ons verbruik heel goed in de gaten. Verwarming gaat overdag zelden aan, wel in de vroege avond in de winter, maar voor het slapengaan weer uit. We koken alles vers, ja...Boiler is een oud ding uit de jaren 80, maar laatste onderhoud was in orde.
Ik weet niet waar ik het moet zoeken, maar allereerst: moet ik dit nu betalen. Kan ik het niet laten uitstellen tot er effectief een jaar over is gegaan? Nu wil men bij Lampiris ook mijn voorschotfactuur aanpassen (heb nu iets van een 35 eur voor gas alleen) en men vertelt mij dat ik daar geen inzeg in heb omdat het effectieve gebruik hoger is dan het geschatte. Dus die mensen mogen mij maar aanrekenen wat ze willen? Waarom mocht ik bij Electrabel wel zelf kiezen? Blijkbaar is dat dan toch mogelijk?
Bedankt.