Vreemde situatie : Aankoop via internet --> annulatie

jdep
Topic Starter

Vreemde situatie : Aankoop via internet --> annulatie

#1 , 31 jan 2011 13:13

Beste,

Op 14/01 bestelde ik via een internetsite een lavabo en enkele toebehoren. Ik koos ervoor om deze bestelling via creditcard te betalen. Na de bestelling werd ik niet naar een betalingssite doorverwezen en de bestelling bleef dus onbetaald.

Ik stuurde onmiddellijk een mail naar het contactadres van de online firma, op welke manier ik nu kon afrekenen. Ik wachte en wachte maar kreeg hier geen antwoord op (volgens hun website reageren ze binnen 4u op een vraag). Na 1 week wachten plaatste ik mijn bestelling bij een andere leverancier.

Gisteren kreeg ik een mail van de eerste leverancier met de melding dat mijn bestelling binnen was. Ik heb onmiddellijk een mail terug gestuurd met de vraag om de bestelling te annuleren omdat ik 2 weken lang niets van hen gehoord had en de bestelling dus ergens anders geplaatst had.

Nu krijg ik een mail van die firma met de boodschap dat deze bestelling niet kan geannuleerd worden en wanneer er geleverd kan worden.

Geachte heer,

Helaas is dat niet mogelijk. U heeft een rechtsgeldige bestelling bij ons geplaatst. Hiervan ontvangt u een bevestiging. In onze algemene voorwaarden heeft u dan nog 48 uur de tijd deze bestelling te annuleren. Dit heeft u niet gedaan.De bestelling is nu binnen en behoort te worden uitgeleverd.

Kunt u aangeven wanneer dit het best voor u schikt?

Op hun website staat dat annulatie geen probleem is. Heb ik geen bedenktijd van 14 dagen na levering van de goederen? Is een bestelling trouwens wel rechtsgeldig wanneer de bestelprocedure niet volledig uitgevoerd is (betalingssite was niet bereikbaar)?

Alvast bedankt voor de tips,

Vriendelijke groeten,

Misschien nuttig detail. De site heeft een contactadres in Nederland, maar wel een ".be" website.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker34

#2 , 31 jan 2011 14:42

Inderdaad, je hebt recht op een bedenktermijn van 14 dagen volgens de Wet op de Marktpraktijken betreffende overeenkomsten op afstand.

Annuleren via aangetekend schrijven.

winkelcentrum

#3 , 25 feb 2011 23:58

zelfs als je ontvangt is er dan nog de wetgeving die je in staat stelt om te retourneren zonder kosten.

wetgeving om online te verkopen is zeer streng.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”