bestelling

evelien
Topic Starter

bestelling

#1 , 07 dec 2005 21:14

Ik heb op 04-07-05 een bestelling gemaakt bij mp3discount.nl de betaling gebeurde eveneens op 04-07-05.
Afgesproken was dat het product in kwestie zou geleverd worden na ongeveer 2 weken.
Dit termijn is ruimschoots verstreken.
Ik heb een aangetekende brief gestuurd, deze is ontvangen maar heb er nooit reactie op gehad.
Op 7 november heb ik gebeld naar dit bedrijf, men antwoorde met hetvolgende: "wij weten van deze kwestie af, het product dat u bestelde is niet meer leverbaar, wenst u een ander product te kiezen of wenst u u geld terug."
Ik heb natuurlijk mijn geld teruggevraagd.
Na de 1st maar bellen heb ik 21 november terug gebeld naar het bedrijf met de vraag: " wanneer kan ik mijn geld verwachten", zij antwoorden met: "Ik had dit thans doorgegeven, ik zal nogmaals hen er op attent maken dat de overschrijving ter plaatse vind".
Nu we zijn ondertussen al 7 december.

Wat kan ik verder nog doen?
Welke rechten heb ik?
Moet ik juridische stappen ondernemen?
Kan dit verjaren?

Graag had ik meer geweten omtrent dit, zodat ik tijdig kan reageren.

mvg Evelien

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ratione Legis
Berichten: 76

#2 , 12 dec 2005 14:36

Indien de aangetekende brief die u verstuurde volgende gegevens zou hebben bevat, dan zit u "safe":

- feit dat u bestelling had geplaatst
- datum van bestelling en datum van betaling
- feit dat u geen levering hebt verkregen
- feit dat ze voorstellen om geld terug te betalen

Indien niet, dan zou ik zo snel mogelijk een laatste aangetekende brief stellen die dan officieel zal gelden als "ingebrekestelling".
Zorg dat er een duidelijke ultieme datum voor betaling in voorkomt + maak hen duidelijk dat u hen zal dagvaarden wanneer betaling tegen die datum niet wordt uitgevoerd.

Hopelijk hoeft u niet over te gaan tot dagvaarding, doch ik zou het wel overwegen mocht hierop niet gereageerd worden.

Gast
Topic Starter

#3 , 14 dec 2005 19:36

Er werd er niet op gereageerd, kan nog eens bellen naar het berijf, maar zo kan het blijven duren.
Al de gegevens dat u hebt geschreven staat in de brief.
Kan dit verjaren??

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”