annuleren bestelling

dvdvelde
Topic Starter
Berichten: 2

annuleren bestelling

#1 , 23 nov 2006 11:36

Zondag heb ik een keuken besteld. Ik heb nog geen voorschot betaald.
Daar mijn bouwvergunning nog niet in orde is zou ik deze bestelling willen annuleren. Is dit mogelijk ?
Is nergens geen wet die bepaald dat je een bestelling altijd kan annuleren binnen de .. dagen ? (denk er ooit iets van vernomen te hebben)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 nov 2006 12:22

Is nergens geen wet die bepaald dat je een bestelling altijd kan annuleren binnen de .. dagen ? (denk er ooit iets van vernomen te hebben)
Neen, die wet bestaat niet. Wel dat je in bepaalde gevallen kan annuleren binnen een bepaalde periode. Bijvoorbeeld als je niet in de winkel gekocht hebt maar van een verkoper aan de deur.

Ga met de verkoper praten en zoek een minnelijke regeling.

scorpioen

Jan S
Berichten: 397

#3 , 08 dec 2006 09:13

geldt deze regel ook voor een mondelinge bestelling waarbij geen voorschot werd gegeven? of kan je in dat geval wel annuleren zonder meer?

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 dec 2006 17:42

geldt deze regel ook voor een mondelinge bestelling waarbij geen voorschot werd gegeven? of kan je in dat geval wel annuleren zonder meer?
Louter juridisch maakt dit geen verschil. Een overeenkomst is een overeenkomst, ook al is die maar mondeling afgesloten.
De verkoper zal echter moeilijk of niet de overeenkomst kunnen bewijzen als die enkel mondeling werd afgesloten.

scorpioen

Terug naar “Consumenten Koop”