Hallo
Eind augustus kocht ik een tweedehands auto bij garage X in de buurt van Antwerpen. Ik ben er tot twee keer al terug moeten gaan voor reparaties. De garage ligt circa 100 km bij mij vandaan.
Bij de laatste reparatie werd vooraf door de chefmonteur gezegd dat ik op de reparatie kon wachten, na enkele uren wachten bleek dat het toch meer werk was dan aanvankelijk gedacht. Ik heb toen een vervangwagen gekregen (hun servicewagen) gekregen en kon na 6 dagen mijn auto gaan ophalen.
Op 21 november heb ik weer telefonisch contact opgenomen met de monteur van de garage omdat er weer enkele storingen aan de auto waren, in onderstaand een verloop van de gang van zaken:
Op 20-11 gebeld met de monteur en de storingen aangegeven. Vroeg of ik op 24-11 kon terugbellen, dan konden we een afspraak maken, op 24-11 teruggebeld, monteur gaf aan dat hij op dat moment geen vervangwagen had, of ik op 30-11 kon terugbellen.
Op 30-11- gebeld weer hetzelfde verhaal, had geen vervangwagen aanwezig. De monteur gaf aan dat hij op 2-12 zou bellen om een afspraak te maken, niet gebeld.
Op 8-12 weer gebeld, de monteur zei dat hij nog altijd geen vervangwagen voor me had, hij zou weer terugbellen. De hele maand december niets meer gehoord.
Op 5-01 heb ik de baas van het bedrijf gebeld en hem dit verhaal verteld. De baas vertelde dat het bedrijf dicht was in verband met de feestdagen en dat de monteur op vakantie was. De monteur zou die avond terugkomen van vakantie en de baas zou er persoonlijk op toezien dat ik op 6-01 teruggebeld zou worden, niets gehoord. Op 11-01 weer met de baas gebeld, deze zei nu dat het probleem de vervangwagen was en dat normaal geen vervangwagen ter beschikking gesteld werd maar dat dit coulance van hun was. Hij gaf de telefoon door aan de monteur, deze zei dat op 15-01 een vervangwagen binnen zou zijn en dat ik deze zou kunnen krijgen. Of ik op 14-01 toch nog even wilde bellen ter bevestiging.
Op 14-01 gebeld met de monteur, de vervangwagen zou op 15-01 in de loop van de dag binnen komen en de monteur zou direct bellen als de auto er was. Niets meer gehoord.
Momenteel ben ik dus 2 maanden bezig om mijn auto gerepareerd te krijgen. Op deze manier verder gaan heeft volgens mij geen nut. Mijn vraag is nu wat kan ik het beste gaan doen.
Moet ik de garage schriftelijk in gebreke gaan stellen en zo ja welke zaken moeten in een dergelijke brief staan of kan ik beter contact opnemen met Federauto.
Bedankt voor jullie reactie.
M.v.g. Nico Merken