Pagina 1 van 1

Garantie

Geplaatst: 17 jan 2011 12:25
door BellaChiCa
Hallo,

Ik heb een vraagje omtrent een product die ik heb aangekocht.

Stel: ik heb een gsm een aantal keren binnengebracht bij de fabrikant (dit is sneller + ze komen het zelf halen), na enkele keren wordt de gsm maar niet hersteld. Ik stap terug naar de winkel om mijn geld of een waardebon terug te eisen.

De winkel zegt mij dat dit niet kan omdat ik de gsm niet bij hun maar bij de fabrikant, heb binnengebracht, ondanks dat de winkel de desbetreffende goed zelf ook binnenbrengt bij de fabrikant (omweg).

Kan dit? Wie is er in zijn recht?

Re: Garantie

Geplaatst: 17 jan 2011 12:57
door siesken
JE KAN JE VRAAG STELLEN BIJ DE FABRIKANT

Re: Garantie

Geplaatst: 20 jan 2011 02:15
door BellaChiCa
Al geprobeerd, dit heeft niet geholpen.

Zou iemand hier me aub een antwoord kunnen geven? En het liefst gebaseerd op enkele wetteksten zodat ik ook sterk sta.

Verder hanteren zij deze regel: waarborg geldt alleen als ge het bij hun binnenbrengt, mocht je het bij de fabrikant binnen brengen, dan zal je zelf opdraaien voor de kosten en mocht je het bij een derde binnenbrengen dan gaat de waarborg teniet.

Met andere woorden: je kan/hebt ed keuze te gaan naar de fabrikant, alleen draai je op voor de kosten. Dus deze pogingen tot reparatie gelden dan ook. Zo interpreteer ik het toch.

Re: Garantie

Geplaatst: 20 jan 2011 10:17
door Franciscus
hierbij de wetgevingen
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ha ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

via http://economie.fgov.be/nl" onclick="window.open(this.href);return false; hb je ook de economische inspectie gegevens