Verplicht besteld product te kopen?

Mikeba
Topic Starter
Berichten: 3

Verplicht besteld product te kopen?

#1 , 15 jan 2011 15:45

Hallo!

Ik heb eergisteren een gamecontroller besteld bij een lokale computerwinkel. Nu heb ik spijt van deze bestelling en vraag ik me af of ik verplicht ben het product af te halen.
Ik heb bij de bestelling niets moeten ondertekenen (telefonisch besteld), geen voorschot moeten betalen en ze hebben geen naam gevraagd. Het enige dat ze hebben is mijn gsm + vast nummer.

Kan de verkoper me verplichten het bestelde product ook daadwerkelijk af te halen en te betalen?

Ik heb vandaag al eens naar de winkel gebeld om te zien als ze de bestelling konden annuleren, maar dat was volgend hem niet mogelijk. Hij zei dan ook dat ze op de klanten rekenen dat ze het product ook komen afhalen eens besteld.

Het geen me vooral dwars zit is dat ze mijn vast nummer hebben en zo ook aan mijn adres gegevens kunnen komen. Wie weet sturen ze het product wel op?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 jan 2011 16:45

Geen bestelbon? Geen voorschot? De winkel kan je dus niet veel doen, hé. Als je niet meer van plan bent om ooit nog iets in die winkel te gaan kopen, dan zou ik gewoon niets meer van me laten horen, moest ik van jou zijn. Ze zullen die controller wel aan iemand anders verkopen, wees gerust. Als ze echt moeilijk doen, moeten ze maar met een bewijs van bestelling afkomen. Zal moeilijk zijn in hun geval, denk ik. "In principe" is er een mondelinge afspraak, maar geloof me: als de rollen omgekeerd waren, zou de winkel zich echt niet aan een "mondelinge afspraak" houden, maar een schriftelijk bewijs eisen. Waarom zou jij dan niet dezelfde houding aannemen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”