abonnement kabeltelevisie

toetje
Topic Starter
Berichten: 2

abonnement kabeltelevisie

#1 , 20 nov 2006 12:25

Hallo!

Sinds 4 maanden huur ik een appartementje en heb ik verleden week kabeltevisie aangevraagd.

Telefonisch liet men mij weten dat ik maandelijks een factuur ging ontvangen voor de televisie.

Ik ging hiermee akkord en ze vertelden mij dat ze een factuur gingen opsturen.

Veleden week ontving ik een factuur maar deze bleek voor het gehele jaar te zijn. Dit lijkt mij op zich geen bezwaar te zijn, maar zit de vork in de steel indien je de televisie eventueel laat afsluiten later (bvb. verhuis).


Kan dan een deel van het bedrag dat jaarlijks betaald wordt teruggevorderd worden door de klant?

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 nov 2006 15:10

De duur van een abonnement wordt niet bepaald door het maandelijks of jaarlijks betalen maar door hetgeen in de overeenkomst overeengekomen werd. Dus ook als u maandelijks betaalt, maar de overeenkomst bepaalt een minimumduur van ??n jaar, kan je verplicht zijn nog te betalen tot het einde van het lopende jaar, ook al maak u geen gebruik meer van de dienst.

scorpioen

emics
Berichten: 4

#3 , 06 dec 2006 20:14

Kijk inderdaad eerst je ondertekende overeenkomst eens na...

Of stuur even een mailtje naar de klantendienst van de kabelmaatschappij met de vraag of je bij verhuis nog recht hebt op een procentuele terruggave ? En hoe en wanneer je dit moet vragen /melden.
(dan heb je gelijk een schriftelijk stuk als het zover is...)

Meestal vragen ze de verderzetting van je abonnement op het nieuwe adres, tenzij er op die plaats geen levering mogelijk is...

J.
BRON : gezond verstand & juridisch aanvoelen :-)

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”