Schulden voor kinderopvang innen.

kcanters
Topic Starter

Schulden voor kinderopvang innen.

#1 , 28 dec 2010 20:25

Wij hebben een mini-creche en zitten momenteel met 2 wanbetalers. Het vrij kleine bedragen, onder 1000 euro. Na een DURE advocaat gecontacteerd te hebben heeft hij ons afgeraden om een rechtzaak ervoor op te starten met als reden dat als hij 2 maal naar de rechtzaak moet gaan omdat ze niet direct betalen we al niets meer gaan over houden. Hoe kan ik nu wel aan die mensen hun geld geraken? Het is een debetnota voor kinderopvang zonder btw. 1 persoon zegt gewoon tegen me dat zij het niet betaald, en daar sta ik dan :? . Hopelijk weten jullie een andere manier zodat we toch nog iets ervan overhouden voor al die moeite. Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 dec 2010 20:45

Hun kinderern niet meer toelaten in uw creche misschien, na een aangetekende opzegging uiteraard.

float
Juridisch actief: Ja

#3 , 29 dec 2010 08:47

Is er geen overeenkomst opgesteld tussen beide partijen?

Reclame

eylis

#4 , 29 dec 2010 09:05

kan volgens mij zonder advocaat: wegens kleine bedragen: verzoekschrift bij vrederechter indienen. Hij zal de partijen (in dit geval in 2 verschillende zittingen) samenroepen en afbetalingsmodaliteiten vonissen.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 dec 2010 09:54

Als je wil dat de vrederechter een vonnis velt moet je dagvaarden. Deze procedure kan niet bij verzoekschrift.

Je kan ook eerst laten oproepen in verzoening. Dat kan met een eenvoudige brief aan de griffie waarin je vraagt persoon X te laten oproepen voor de betaling van Y euro, kosten kinderdagverblijf. Dat kost niets. Maar de vrederechter kan dan enkel een akkoord van partijen akteren, geen uitspraak toen als er betwisting blijft bestaan.

Eddy 2

#6 , 29 dec 2010 21:02

Uit praktijkervaring meen ik dat voor een dergelijke niet-betwistbare invordering er genoeg advocaten zijn die - mits volledige inning van de schuldvordering - genoegen nemen met de intresten, rechtsplegingsvergoeding en een fractie van de hoofdsom.

Kijk ook eens op de site http://www.gerechtsdeurwaarder.be" onclick="window.open(this.href);return false; : voor de opmaak van een dagvaarding heb je niet noodzakelijk een advocaat nodig.
Verder kan je zelf voor de Vrederechter verschijnen en (verstek)vonnis vragen.

Indien je dit zou doen, moet je wel zelf een dossier met een inventaris opstellen (bvb overeenkomst dd, aanmaning dd, aangetekende aanmaning dd enz). Eens je (een kopie van) het vonnis hebt ontvangen, kan je je terug tot een gerechtsdeurwaarder wenden met het oog op de gedwongen uitvoering van het vonnis.

Terug naar “Consumenten Koop”