Beste leden,
Ik ben deze maand overgestapt naar het B, wat wil zeggen dat ik nu volledig digitaal tv kan kijken, bellen via B, en onbeperkt draadloos internet heb. Een van de belangrijkste reden dat ik dit pakket genomen heb, is dat ik langs deze formule geen abonnementskosten meer aan C moet betalen voor de huur van mijn telefoonlijn (18,90 euro per maand) daar alles nu via adsl en satelliet gaat.
Op 03/12/2010 had ik mijn aanvraag tot overstap naar B ingediend. Op 06/12/2010 kreeg ik bevestiging van mijn aanvraag, en heeft C mijn ADSL-lijn geactiveerd. B is nu verantwoordelijk voor de activering van de aanbieding inbegrepen de telefoondienst. Op 10 december heb ik dan een brief gehad van C met de bevestiging van de nummer overdracht. Op 20/12/2010 is mijn dienst Internet Max + Voice geactiveerd. Ik kon vanaf dan oproepen ontvangen, en zelf bellen met de telefoon via B.
Vandaag kreeg ik dan een factuur van C in mijn post, gedateerd op 16/12/2010 waar ze mij vragen mijn abonnementkosten voor mijn klassieke telefoonlijn te betalen voor de periode 01/12/2010 -31/01/2010, en voor de periode 01/01/2011 tot 31/01/2011. Nu kan ik nog wel begrijpen dat ik de maand december nog eventueel het volledige bedrag zou moeten betalen, maar dat ze me januari 2011 ook nog aanrekenen vind ik er dan toch wel over. Ik heb hierover een klacht verzonden via e-mail naar C.
Maar graag zou ik weten hoe ik dit best ga aanpakken? Dit bedrag dat ik aan C moet betalen gaat er namelijk tweemaandelijks af via domiciliëring, en op de achterzijde van de factuur staat het volgende over klachten: In geval van betwisting, moet ik binnen de 2 maanden een klacht indienen opdat ze ontvankelijk zou zijn. Het onbetwiste bedrag moet in ieder geval betaald worden binnen de normaal voorziene periode. In geval van domiciliëring beschikt u over 10 dagen om een factuur te betwisten.
Nu heb ik al een mail gestuurd naar de klantendienst van C met de mededeling dat ik deze factuur betwist, toch zeker voor de periode van januari 2011. Maar is een mail sturen wel voldoende? Ik kan me wel voorstellen dat ze gewoon niets van hun laten horen, en dat ze dan na 10 dagen zeggen dat ze geen mail hebben ontvangen. Hoe rechtsgeldig is zo'n mail eigenlijk? Ik heb wel een bevestiging gehad van C:
Beste klant,
Bedankt voor uw e-mail. Wij hebben meteen een onderzoek ingesteld en brengen u zo snel mogelijk op de hoogte.
Met vriendelijke groeten,
Uw klantendienst
Is dit voldoende bewijs dat ik een mail verstuurd heb?
Mvg Hans
[Geen namen bedrijven aub, zie forumregels:Vandebos]