Wij zijn klant bij een van de grote spelers wat betreft internet-tv-telefonie.
De maandelijkse factuur valt altijd de 2de week van de maand in de bus, deze moet dan einde van de maand betaald zijn.
Augustus:
-laatse week nog geen factuur ontvangen (vakantieperiode, misschien kom ze later wel)
September:
-eerste week: factuur van augustus in de bus + kosten voor laattijdige betaling.
=>misschien heb ik de factuur kwijtgespeeld of vergeten, dus betaal het gewoon
-2de week: weer geen factuur
-3de week: ik bel naar klantendienst: maar meneer, u bent de eerste die VRAAGT om te betalen, die factuur zal wel komen.
Oktober:
-Weer factuur + kosten laattijdige betaling
-ik bel, leg de situatie uit
-zij zien de fout niet, maar als ik deze factuur betaal, worden de kosten er volgende maand afgetrokken
Eind oktober:
-Nog altijd geen factuur van oktober, ......
-ik bel weer naar klantendienst: weer hetzelfde verhaaltje.....
Deze keer neem ik er geen voldoening mee en eis dat ik NU een antwoord krijg over hoe het misloopt.
Er zijn immers nog aanbieders op de markt.
Dan gaat hun lichtje branden:
Sinds augustus sturen ze geen papieren facturen meer.
Alles verloopt per mail.
Al deze facturen zijn verstuurd naar: uwnaam@provider.be
ik: deze account heb ik nooit gebruikt, wist zelf niet van zijn bestaan af
hij: deze is voor u aangemaakt toen u klant werd (+/- 8jaar geleden)
ik: hoe komt het dan dat de facturen met laattijde betaling wel per post gestuurd worden?, waarom ben ik niet verwittigd dat deze facturen per mail zouden komen??
Resultaat:
Vanaf nu worden alle facturen naar MIJN email gestuurd, 3 maand gratis abo

Moraal van het verhaal: dreig met de concurrentie

Die bijkomende kost voor late betaling is maar 7euro, maar als ze dit bij elke klant toepassen, hebben ze een mooi centje verdiend.