Loodgieter gebruikt ongevraagd héél dure materialen.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Re: Loodgieter gebruikt ongevraagd héél dure materialen.

#31 , 19 nov 2010 20:01

Die 375 € staat vermeld in een wet van 1990. Indexeer dat even en je komt rond de 565 € uit., dus al een stuk hoger dan het gevraagde bedrag 425 €.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
GumGum
Berichten: 55

#32 , 19 nov 2010 20:44

Die 375 € staat vermeld in een wet van 1990. Indexeer dat even en je komt rond de 565 € uit., dus al een stuk hoger dan het gevraagde bedrag 425 €.
juister is : Die 375€ staat vermeld in een wet van 21/03/1804 (gepubliceerd 03/09/1807) . Dit bedrag kan niet worden geïndexeerd maar wel sedert 10-12-1990 worden aangepast bij K.B. . Voor deze datum was er een wetswijziging nodig en stond het bedrag (sedert 1948) op 3000 BEF. De laatste aanpassing is gebeurd in een K.B. van 20/07/2000 en was een aanpassing en afronding van het toen geldende bedrag van 15000 BEF naar 375 euro.
Sedertdien is het bedrag niet meer aangepast en nog steeds geldig waarop indexatie niet van toepassing is.

djorkaef
Berichten: 138

#33 , 27 nov 2010 18:20

- kosten het ophalen van materialen: 'sorry maar ik ging de materialen liever zelf wel halen dan'
- kosten voor de gekozen materialen: 'sorry maar de kranen en lavabo's van Sphinkx of Van Marke zijn toch wel het beste van prijs kwaliteit'
- kosten voor terugkomen voor verdere herstelling: 'sorry maar ik kan er toch ook niet aan doen dat hij dat niet binnen de tijd in orde kreeg'

Een tip: doe het in het vervolg gewoon zelf.

Reclame

Gebruiker21
Topic Starter
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#34 , 29 nov 2010 15:22

- kosten het ophalen van materialen: 'sorry maar ik ging de materialen liever zelf wel halen dan'
- kosten voor de gekozen materialen: 'sorry maar de kranen en lavabo's van Sphinkx of Van Marke zijn toch wel het beste van prijs kwaliteit'
- kosten voor terugkomen voor verdere herstelling: 'sorry maar ik kan er toch ook niet aan doen dat hij dat niet binnen de tijd in orde kreeg'

Een tip: doe het in het vervolg gewoon zelf.
Had die klojo niet moeten komen voor de CV, dan HAD ik het lavabootje idd zelf gekocht en geïnstalleerd.

Het was net omdat ik van CV's geen verstand had en hij daarvoor toch naar hier moest komen, dat hij het lavabootje ook mocht doen (Ik gunde hem die paar extra werkuurtjes). Ik had echter niet ingecalculeerd dat je er moet van uitgaan dat een "vakman" je in eerste instantie probeert zoveel mogelijk geld af te troggelen.

Ik ga da factuur dan ook betalen op de uiterste vervaldatum, en het papier dat ik hem moet opsturen voor het in orde zijn met die 6% BTW voor renovatie, zal begeleid worden door een kordate brief dat dit de laatste keer was dat ik op zijn diensten beroep deed en hij van mij niet veel positieve reclame moet verwachten.

En voortaan zal ik voor elke scheet die in huis moet gebeuren een offerte vragen met daarin de clausule dat de factuur niet meer dan 10% zal afwijken van de offerte en een bindend tijdsbestek.

Moraal van het verhaal: doe wat je zelf kunt zelf, als je niet bedrogen wilt worden. Schakel "vakmensen" niet te snel in, want ze zullen je in eerste instantie oplichten in plaats van je verder te helpen. Laat die vakmensen maar failliet gaan door het zelf te doen. Het is goedkoper, en in veel gevallen zal het nog beter gedaan zijn ook.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

prrrrrtprrrrrt
Berichten: 64

#35 , 10 dec 2010 09:33

We besteden een budget van 425 €

1. kwaliteitslavabo met kraan: levensduur 20 25 30 jaar ? en nuttig, marge voor de loodgieter misschien 30 % voor belasting

daarna gaan shoppen


één of ander merkprul in een winkel: levensduur misschien een goed jaar, nuttig ? niet eens zeker of het geen fake is
marge voor de kleding winkel voor belasting 350 tot 400 % (op echte merkkleding in princiepe zelfs meer)

tja .......kwestie van prioriteiten zeker

En voorwat betreft uw algemene degenererende beschimpende opmerkingen over feit dat alle vakmensen bedriegers zijn en u geld proberen
af te troggelen. Dergelijke uitspraken typereren uzelf meer dan het overgrote deel van de vakmensen die u in de eerste plaats willen
helpen maar al ze het op voorhand zouden weten u zeker niet als klant zouden willen hoor.
Ik denk hier eerder aan het gezegde stank voor dank.

Gebruiker21
Topic Starter
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#36 , 21 dec 2010 14:14

Sphinx is dus geen kwaliteit volgens u? Je moet trouwens mijn posts eens grondig lezen. Je zal zien dat ik expliciet vermeld dat ik van bepaalde vakmensen WEL tevreden ben, maar dat het inderdaad de uitzonderingen zijn. Laat me raden: u bent zelf een "vakman" en rekent ook graag door op materialen met het argument: "Het moet toch meegaan tot volgend millennium"?

Indien u zich aangevallen voelt: misschien hebt u reden om u aangevallen te voelen. In ieder geval: ik neem niets terug van wat ik gezegd heb en blijf bij mijn mening. Wat jij ervan denkt, kan me weinig schelen. Zoals ik al zei: in het vervolg een gedetailleerde offerte en tijdsbestek en de melding dat er maximum 10% afgeweken wordt van de offerte. Het feit dat dit nodig is, bewijst dat je zonder zo'n offerte niet weet waaraan je je mag verwachten bij "vakmensen". Trouwens onlangs verhalen gehoord van "ruimers" en "schoorsteenvegers". Niet echt netjes al die dingen die ik hoor. Er zullen er ongetwijfeld goeie tussen zitten ook, maar ik hoor meer en meer klachten over die "kleine zelfstandigen".
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

prrrrrtprrrrrt
Berichten: 64

#37 , 21 dec 2010 15:17

laat ons hopen dat het jaar 2011 voor u er één wordt met minder veronderstellingen en vooroordelen.

Gebruiker21
Topic Starter
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#38 , 11 jan 2011 17:02

laat ons hopen dat het jaar 2011 voor u er één wordt met minder veronderstellingen en vooroordelen.
Het wordt er vooral één met véél minder inkomsten voor "kleine zelfstandigen" van mijn kant uit.

De veronderstelling dat een zelfstandige in de eerste plaats op een eerlijke wijze zijn werk wil doen, is inderdaad van het lijstje met veronderstellingen geschrapt voor 2011 en vervangen door de zekerheid: "Een zelfstandige wil in de eerste plaats zoveel mogelijk winst maken, koste wat het kost."
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Vandebos
Berichten: 16087

#39 , 11 jan 2011 17:31

Wil iedereen een beetje afkoelen of dient er een plastieken emmer met koud water worden bovengehaald? (emmer € 1.27/topkwaliteit):Vandebos

Gebruiker34
Berichten: 334

#40 , 12 jan 2011 09:52

Wilt u voortaan zeker zijn van de prijs, laat dan een volstrekte vaste prijs opmaken. Schrijf dan Prijs BTW, levering en installatie inclusief.

Gebruiker21
Topic Starter
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#41 , 17 jan 2011 16:38

Wilt u voortaan zeker zijn van de prijs, laat dan een volstrekte vaste prijs opmaken. Schrijf dan Prijs BTW, levering en installatie inclusief.
Ja, ik heb ondertussen wel door dat je jezelf 100% moet indekken, als je niet wil dat er van jou geprofiteerd wordt...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”