klacht indienen tegen aannemer

wdm
Topic Starter
Berichten: 9

klacht indienen tegen aannemer

#1 , 07 nov 2006 20:36

Beste,

Kan iemand mij adviseren wat ik kan doen tegen een aannemer, die 1500 euro waarborg van ons heeft, maar na 8 maanden nog geen glasdeuren heeft komen plaatsen bij ons? Ik heb hem reeds via aangetekend schrijven laten weten dat we een plaatsing eisen binnen de 2 weken (dit was volgens hem 8 maanden geleden de termijn die hij nodig had...).
- klacht bij rechtbank ?
- aanklagen wegens diefstal bij politie ?
- deurwaarder sturen ?
- incassobureau inschakelen ?

Welke oplossing is ook financieel aanvaardbaar?
(ik geef deze 1500 euro liever aan de rechtbank, dan aan een slechte aannemer :cry: )

NB: dit is het vervolg van bericht http://www.juridischforum.be/forum/viewtopic.php?t=2379

Dank bij voorbaat!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
koen999
Berichten: 730

#2 , 07 nov 2006 20:47

u kan beste de aannemer in verzoening oproepen voor de vrederechter

komt de aannemer niet opdagen zal u best een advokaat inschakelen om het geld terug te vorderen.

misschien is er nog volgende mogelijkheid:
als het geld via overschrijving gebeurd is kan je daar verzet tegen aantekenen,
althans bij mijn bank(Fortis)
het geld wordt dan van de rekening gehaald waarop het gestort werd en op een aparte rekening gezet waar jij of hij niet aankan.
Je kan het dan bij vonnis vrijkrijgen.

en een tip: let op met op publieke fora de firma met naam en toenaam te vermelden

wdm
Topic Starter
Berichten: 9

#3 , 07 nov 2006 20:51

Bedankt voor de snelle reactie!
u kan beste de aannemer in verzoening oproepen voor de vrederechter
Kost dit veel?
als het geld via overschrijving gebeurd is kan je daar verzet tegen aantekenen,
althans bij mijn bank(Fortis)
het geld wordt dan van de rekening gehaald waarop het gestort werd en op een aparte rekening gezet waar jij of hij niet aankan.
Je kan het dan bij vonnis vrijkrijgen.
Het geld is gestort van Fortis naar Fortis, dus dit zou een mogelijkheid zijn.
Bedankt!

Reclame

koen999
Berichten: 730

#4 , 07 nov 2006 20:53

de verzoeningsprocedure is helemaal gratis
Het geld is gestort van Fortis naar Fortis, dus dit zou een mogelijkheid zijn. [/quote
of het acht maand later nog lukt weet ik niet laat eens weten op het forum of het kan, het kan ook andere mensen van pas komen

wdm
Topic Starter
Berichten: 9

#5 , 08 nov 2006 10:26

Ik heb dit net even gechecked bij Fortis:
Wanneer je een bedrag via een cheque betaald hebt, en de cheque is nog niet geind door de begunstigde, dan kan dit bedrag geblokkeerd worden (zodat geen van beide partijen er aan kan). Met een overschrijving kan dit niet (althans, dat heeft hij mij gezegd, na het eens opgezocht te hebben...)

Wouter.

koen999
Berichten: 730

#6 , 08 nov 2006 10:30

raar ik heb dat zelf eens gevraagd en toen kon het wel,twas ook bij Fortis

sperwer
Berichten: 1155

#7 , 09 nov 2006 07:52

Overschrijvingen gaan nu via computer en kunnen idd niet worden tegen gehouden. De begunstigde moet hiervoor immers zelf niets doen. Hier is een gerechtelijke terugvordering nodig.

Een Check is een manuele behandeling en kan dus voor inning worden tegen gehouden bij het aanbieden er van.

Terug naar “Consumenten Koop”