E-bay affaire

Sabberd
Topic Starter
Berichten: 1

E-bay affaire

#1 , 02 nov 2010 16:35

Hallo,

Ik ga mijn best doen om het zo kort mogelijk uit te leggen. Een halfjaar geleden kocht ik op Ebay een verzorgingscrème bij een dame die een eigen 'webshop' beheert via Ebay. De verzorgingscrème kostte mij 7,50 euro. Bij het overschrijven van het bedrag typte ik 750 euro in plaats van 7,50 euro. Ik merkte deze fout pas een 4-tal dagen later wanneer ik mijn rekeninguittreksels ging afhalen. Ik had tijdens die 4-tal dagen mijn verzorgingsproduct via de post ontvangen. In volle paniek contacteerde ik de verkoopster die beweerde mijn geld niet te hebben ontvangen (terwijl ik het verzorgingsproduct reeds ontvangen had, dus ze had het geld WEL ontvangen)! De bank kon niets meer doen, het geld was gestort. Ik contacteerde de dame van Ebay nogmaals, die mij dan vertelde dat ze zich van rekeningnr. vergist had en dat het geld op iemand anders rekening zou gestort zijn. Bij contact opnemen met de bank lichtten zij mij in dat het rekeningnr. die zij nadien opgaf niet bestond en dat het eerste rekeningnr. die ze gaf wel degelijk de hare was. Ik heb een klacht ingediend bij Ebay, maar geen reactie. Ik ben ten einde raad. Deze dame heeft haar webshop op Ebay gesloten en is onder een andere naam verder beginnen verkopen. Ik vind dit misleidend, ze is een leugenares en ik weet niet hoe dit opgelost kan worden. Ik heb haar volledige naam & adres, misschien dat ik binnenkort maar eens aan haar deur ga kloppen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
winkelcentrum
Berichten: 65

#2 , 02 nov 2010 18:13

Klacht bij de politie waar ze woont is het eerste wat je moet doen.

Dan eventueel met de politie erbij haar een bezoekje brengen. Laat het dus niet te lang meer aanslepen. Neem actie !

Gebruiker34
Berichten: 334

#3 , 02 nov 2010 18:52

Nuttige links
http://economie.fgov.be/nl/errorpages/404.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.ecops.be/webforms/Default.aspx?Lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.eccbelgie.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.internet-observatory.be/inte ... ome_nl.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Lanox
Berichten: 3811
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 nov 2010 22:43

Mogelijke oorzaak:
Ik heb een klacht ingediend bij Ebay, maar geen reactie.
mogelijk gevolg:
webshop op Ebay gesloten
Meer zal Ebay ook niet doen.

j.demoor
Berichten: 10360

#5 , 04 nov 2010 10:19

“Art.1376.Hij die bij vergissing of met zijn weten iets ontvangen heeft dat hem niet verschuldigd was, is verplicht het terug te geven aan degene van wie hij het ontvangen heeft zonder dat het verschuldigd was.”(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

‘De terugvordering van het onverschuldigd betaalde is slechts aan twee voorwaarden onderworpen,enerzijds een betaling,en anderzijds het onverschuldigd karakter daarvan‘(Cass. 12 december 1985,R.W. 1986-87,276).

Indien u terugvordert zal u het bestaan van beide voorwaarden moeten aantonen.

“Art.1378.Indien hij die ontvangen heeft, te kwader trouw was, moet hij niet alleen het kapitaal teruggeven, maar ook de interesten of de vruchten, te rekenen van de dag van de betaling.”(B.W.).

‘Ik heb haar volledige naam & adres’ laat u toe haar aangetekend aan te manen het onverschuldigd betaalde terug te betalen en haar te dagvaarden indien zij hieraan geen tijdig en afdoende gevolg geeft.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

evgoeth
Berichten: 563
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#6 , 04 nov 2010 17:02

Als zij een nieuwe webshop heeft geopend, kan je dan geen 'nota' posten bij haar naam dat ze een bedriegster is en het geval uitleggen?
Dan zal ze via die webshop niet veel zaken meer moeten doen en kiest ze er uiteindelijk misschien wel voor om het geld terug te storten.

Terug naar “Consumenten Koop”