verschil tussen verkoopsvoorwaarden en aankoopvoorwaarden

L-J
Topic Starter

verschil tussen verkoopsvoorwaarden en aankoopvoorwaarden

#1 , 02 nov 2010 12:20

Als er op een offerte volgende clausule staat vermeld, wat heeft dit dan precies te betekenen ?

Op alle rechtsbetrekkingen zijn enkel de algemene verkoopsvoorwaarden van kracht en er zal geen rekening gehouden worden met de algemene aankoopvoorwaarden van de koper. Onafgezien of zij al dan niet op de handelsdocumentatie van de koper voorkomen.

Heeft dit invloed op wat er op de offerte staat vermeld ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirius legal
Contacteer: Website

#2 , 02 nov 2010 15:02

Dat betekent precies wat er staat: als de koper algemene voorwaarden hanteert en de verkoper ook, zullen die van de verkoper voorgaan op die van de koper.

Dat heeft in principe (en onder voorbehoud van het bekijken van de offerte zelf natuurlijk) geen invloed op de rest van de offerte.

Zorg wel altijd dat je een kopie hebt van de algemene voorwaarde VOOR je de offerte aanvaard, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Als je bepaalde clausules uit de algemene voorwaarden niet kan aanvaarden, meldt je dit schriftelijk aan de verkoper voorafgaand aan de ondertekening van de offerte of ten laatste samen met de ondertekening van de offerte.

L-J
Topic Starter

#3 , 02 nov 2010 15:55

Ik ben een particulier, en heb voorzover ik weet geen algemene aankoopvoorwaarden.

Of worden de in de offerte gemaakte afspraken aanzien als aankoopvoorwaarden ?

Zo heb ik een aantal wijzigingen laten doorvoeren aan het standaardprodukt en daar een bepaalde prijisafspraak over gemaakt.
Afgesproken wijzigingen staan duideljk vermeld in de offerte.

Wat betreft de handelsdocumentatie : ik neem aan dat ze hier de catalogus/produktfolder mee bedoelen die ik heb gekregen.
Het is dus zinvol om alle gegeens die vermeld staan in de folder ook op de offerte te laten zetten, om zeker geen discussies hierover te kunnen krijgen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”