Contract verbreken binnen 8 dagen?

stevie1975
Topic Starter

Contract verbreken binnen 8 dagen?

#1 , 29 okt 2010 19:25

Ik heb een vraag, ik heb woensdag een contract getekend voor zonnepanelen.

In de offerte stond REC 240 PE en nu REC 240 AE, een ander type en volgens de verkoper hebben ze enkel de AE en is er geen verschil tussen zei hij.
Ook kon ik kiezen tussen 2 montage systemen tot ik moest tekenen en enkel 1 systeem kon kiezen volgens hem. Omdat het niet op het dak gaat??

De verkoper is aan huis gekomen en heb dan het contract getekend.
In het contract staat dat er 25% van de prijs moet betaald worden bij opzeg wegens schade vergoeding?

Kan dit of kan ik wettelijk opzeggen binnen 8 dagen met een aangetekende brief zonder kosten en schadevergoeding?

Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 29 okt 2010 19:48

Kunt u bewijzen waar de bestelbon werd getekend? Wat staat er dienaangaande op de bestelbon?
Laatst gewijzigd door roharro op 29 okt 2010 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 okt 2010 19:55

6 APRIL 2010. - Wet betreffende marktpraktijken en consumentenbescherming: art. 58 e.v.

Bij een verkoop ten huize van de consument moet de verkoopovereenkomst een verzakingsbeding bevatten. Je hebt dan de mogelijkheid af te zien van de overeenkomst binnen de zeven dagen na het afsluiten van de overeenkomst.

Maar ..... deze regeling is niet van toepassing als de consument het bezoek van de onderneming vooraf en uitdrukkelijk gevraagd heeft met de bedoeling te onderhandelen over de aankoop van dat goed of van die dienst. Of dit het geval is kan ik aan de hand van de verstrekte gegevens niet beoordelen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”