reeds maand geen internet

nockelyk
Topic Starter

reeds maand geen internet

#1 , 06 okt 2010 15:53

Ik heb begin september besloten internet te nemen bij dommel. Nu wacht ik reeds anderhalve maand tot ik effectief word aangesloten op het internet, iedere keer als ik contact opneem krijg ik te horen dat ik nog eventjes geduld moet hebben.
Ik heb echter wel betaald voor de maand september om internet te hebben (voor oktober zal het waarschijnlijk ook binnenkort afgehaald worden via domiciliëring).
Ik ga ervan uit dat ik mijn abonnementsgeld kan terugeisen aangezien ik niet kon gebruik maken van hun diensten, maar hoe pak ik dit best concreet aan (wat moet ik zeker in die brief/mail vermelden)?

Mocht ik het geld terug krijgen vroeg ik me ook af hoe het concreet met mijn internetabonnement verder gaat, meer specifiek krijg ik de eerste 6 maanden 50% korting op mijn internetverbinding. Beginnen deze 6 maanden maar te lopen vanaf het moment dat ik effectief aangesloten ben?

Kunnen jullie mij hiermee helpen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tmespreu

#2 , 06 okt 2010 17:55

Heeft u een papieren of digitaal contract getekend?
Staat hierover niets vermeld in de algemene voorwaarden? (kleine lettertjes op de achterkant van het contract)

nockelyk
Topic Starter

#3 , 07 okt 2010 07:38

ik heb een contract getekend maar er staat nergens iets dat dit behandeld....

Reclame

Tmespreu

#4 , 07 okt 2010 10:04

staat er een 'begindatum' van de services in het contract?

Ik zou een aangetekend schrijven versturen waarin u voreerst uw situatie uitlegt. Vermeldden dat u effectief betaald hebt voor iets wat u niet ontvangen hebt. Een verbintenis is gebaseerd op het principe van do und des. Geven en nemen. U heeft echter alleen moeten geven, dit kan dus niet.

Die betalingen, waren deze al aan de helft van de prijs?

Vermeldt dan ook dat uw service pas officieus begint te lopen vanaf datum 'X' en dat het dan maar normaal is dat vanaf dan uw promotie begint te lopen.
Test-aankoop vermeldden helpt ook altijd, daar hebben ze nogal snel bang van :twisted:

Of u kunt ook gewoon eens bellen met de klantendienst, mss staan deze u graag ter hulp. Mails werken meestal niet zo snel en goed heb ik ondervonden..

nockelyk
Topic Starter

#5 , 07 okt 2010 14:19

staat er een 'begindatum' van de services in het contract?

Ik zou een aangetekend schrijven versturen waarin u voreerst uw situatie uitlegt. Vermeldden dat u effectief betaald hebt voor iets wat u niet ontvangen hebt. Een verbintenis is gebaseerd op het principe van do und des. Geven en nemen. U heeft echter alleen moeten geven, dit kan dus niet.

Die betalingen, waren deze al aan de helft van de prijs?

Vermeldt dan ook dat uw service pas officieus begint te lopen vanaf datum 'X' en dat het dan maar normaal is dat vanaf dan uw promotie begint te lopen.
Test-aankoop vermeldden helpt ook altijd, daar hebben ze nogal snel bang van :twisted:

Of u kunt ook gewoon eens bellen met de klantendienst, mss staan deze u graag ter hulp. Mails werken meestal niet zo snel en goed heb ik ondervonden..
bedankt voor het antwoord, er staat inderdaad geen begindatum van de services in het contract...
ik zal gewoon een mail sturen aangezien er in het contract staat dat deze dezelfde betekenis hebben als een aangetekend schrijven (is goedkoper ;-))

Die betalingen waren inderdaad aan de helft van de prijs...

Ik had ook ergens eens iets gezien dat je kon interesten vragen als ze niet op tijd betalen (welke soort interesten zijn dit? vond zoiets van verwijlinteresten, moratoire interesten???) (ik zou dit er enkel inzetten om te maken dat ik niet eindeloos moet wachten tot ze mij terugbetalen)... wat is trouwens een redelijke termijn om hen terug te laten betalen?

Tmespreu

#6 , 07 okt 2010 14:33

Die betalingen waren inderdaad aan de helft van de prijs...

Ik had ook ergens eens iets gezien dat je kon interesten vragen als ze niet op tijd betalen (welke soort interesten zijn dit? vond zoiets van verwijlinteresten, moratoire interesten???) (ik zou dit er enkel inzetten om te maken dat ik niet eindeloos moet wachten tot ze mij terugbetalen)... wat is trouwens een redelijke termijn om hen terug te laten betalen?
Vermeld in de mail dat de betalingen onverschuldigd waren gezien het feit dat u niet van de tegenprestatie hebt kunnen genieten zoals vermeldt in het contract.
Ik denk niet dat er een termijn in het achterhoofd gehouden moet worden overwegende dat dit bedrijf solvabel genoeg zou moeten zijn om de onverschldigde betaling onverwijld terug te betalen(een andere mogelijkheid is ook om het vragen van x aantal maanden 'gratis' aangezien u hier al voor betaald heeft, zo moeten zij niets 'terugbetalen).

Moraitoire intresten zijn de intresten die beginnen te lopen vanaf de ingebrekestelling, deze zijn toepasselijk bv. in de gevallen dat u niet zou betaald hebben, een verwittiging tot betalen heeft gekregen (ingebrekestelling) en u alsnog niet (wilt) betalen. Ik vermoed niet dat deze op uw situatie (gezien deze omgekeerd is :)) , van toepassing zijn.

nockelyk
Topic Starter

#7 , 07 okt 2010 14:40

ah oké bedankt ;)

Terug naar “Consumenten Koop”