verkoop brommer

toetje
Topic Starter
Berichten: 2

verkoop brommer

#1 , 27 okt 2006 09:40

Hallo!

Ongeveer 6 maanden geleden heb ik mij borg gesteld voor het betalen van een brommer van een kameraad (600 euro).

De afspraak was dat ik 300 euro ging storten op de rekening van de verkoper. De andere 300 euro gingen betaald worden door de kameraad. De brommer ging in mijn bezit komen (met papieren) als de 300 euro door de kameraad betaald waren. Als de overige 300 euro door de persoon aan de eigenaar betaald waren mocht hij met de brommer rijden.

Het geld heb ik overgeschreven en het bewijs daarvan heb ik bij mij.
De kameraad(?!?) zag echter vanwege ongegronde redenen af van verdere aankoop en deelde dit mede aan de verkoper.

Hij stelde een andere persoon voor om de brommer te kopen, waarmee de eigenaar akkoord ging. Dit allemaal zonder mijn medeweten. Deze persoon betaalde 300 euro en was dan eigenaar van de brommer.

De brommer is nu verkocht aan een ander persoon en in feite ben ik (vermoed ik) opgelicht met duidelijke bewijzen.

De vraag is nu, bij een politioneel bezoek: van wie moet (of mag) ik het geld (300 euro) terugvorderen? Van de verkoper (op wiens rekening mijn geld stond), van de huidige eigenaar van de brommer, of van de persoon die de brommer wou kopen? Of moet de brommer in beslag worden genomen?

Excuses voor het eventueel onvolledig schetsen van het probleem.

Ik heb mij geinformeerd bij de verkoopster, welke de zaak afgehandeld ziet.

De nieuwe eigenaar kan ik niets ten laste leggen want ze heeft de brommer voor de helft cadeau gekregen van mijn kameraad. Zo zie ik het toch.

Schiet er nog mijn kameraad over, met wie ik contact zocht, en ik stelde hem voor om een contract op te maken bij de politie (afbetalingsplan). Hetgeen hij weigerde.

Wat zijn mijn rechten en plichten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
koen999
Berichten: 730

#2 , 27 okt 2006 09:55

beste,

u zou dat bedrag gerechtelijk kunnen vorderen,
maar dat zou u vermoedelijk meer kosten dan 300 euro gezien u daarvoor een advokaat zal nodig hebben.

probeer een afbetalingsregeling te bekomen al is het maar 10 euro / maand

en hou zaken en vrienden in de toekomst strikt gescheiden

voor leningen zijn er banken,zo geen bank uw vriend kredietwaardig acht, doet u dat beter ook niet

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”