Hallo,
Al een tijdje (+/- 3 maanden) had ik problemen met mijn Razer muis. Ik heb anderhalve maand geleden contact opgenomen met Razer, die mij uiteindelijk doorverwezen naar de winkel voor een RMA. Spijtig genoeg was dit Media Markt... Een dikke maand geleden de muis binnengebracht (onder garantie natuurlijk), mij werd verteld dat het minimum 3 weken ging duren en ik een sms'je ontving als ik mocht terugkomen. 4 weken later, nog niks, dus heb ik gebeld en blijkbaaar hadden ze 3 september (drie weken!) geleden een sms gestuurd, waarvan ik niets gezien heb.
De vriendelijke mevrouw aan de telefoon zei me dat ik een omruiling kon doen voor een nieuw exemplaar. Bij de service geen probleem, totdat ik mijn muis wilde gaan halen; geen meer in voorraad, en ook geen uitzicht op een levertermijn. De verkoper stelde dan ook voor om het omruilingsformulier om te zetten in een cadeaubon, omdat die langer geldig was (?). Een beetje verdwaasd doe ik dit, maar bij het ondertekenen van de formulier voor e cadeaubon, zie ik dat ze de BTW (~€7) er vanaf hebben getrokken.
Nu zit ik met een serieus ei: ik vertrok vandaag om een nieuwe muis (zelfde model, maar niet kapot) te gaan halen, en ik kom thuis met een cadeaubon die waarschijnlijk niet de gehele waarde van een nieuwe muis dekt. Wat kan ik hieraan doen? Ik voel me zwaar bij de neus genomen, en verwacht dat ze mij zullen laten bijbetalen als de levering terug binnen is...
Twee dingen: 1) als dit klopt, ben ik afgezet, 2) waarom zou ik twee keer BTW moeten betalen voor hetzelfde product? De kassierster van volgende week weet immers niet dat het om een omruiling gaat? Het reparatieformulier mocht ik ook al niet houden...
Wat zijn mijn opties en waarmee kan ik mijn zaak verdedigen als het op een woordentwist aankomt? Ik voel me in't zak gezet, om het zo te zeggen, en vrees dat ze mij die extra euro's doodleuk gaan aanrekenen.
Bedankt!