wij hebben een steigerhouten tuinbank gekocht die op het terrein van DKM-tuinmeubelen uitgestald stond zonder deklatten en zonder achterkant.
Er werd ons tijdens de verkoop voorgehouden dat de deklatten meegeleverd zouden worden en men was nogal onduidelijk over de achterkant, maar wij vertrokken met het gevoel dat we die ook zouden geleverd krijgen en ze zelf zouden moeten monteren.
Volgens de verkoopster was de prijs een gunstprijsje (komende van 1.100€ en nu aan 700€!!). We betaalden een voorschot van 300€.
Bij levering werden deklatten gemonteerd van een "andere" kleur en van achterlatten was geen sprake meer. We hebben bij levering 200€ betaald en 200€ achtergehouden voor de missende stukken.
Telefonisch werden we afgesnauwd met de boodschap dat er GEEN achterkant voorzien was, dat dit duidelijk gemeld was en dat we NU moesten beslissen of ze de bank kwamen terughalen of niet. De bank is blijven staan op ons verzoek.
Via internet hebben we intussen gezien dat dezelfde bank voor ongeveer 500€ beschikbaar is (zonder megakorting wel te verstaan) en wel degelijk MET achterkant.
Na een aangetekend schrijven hebben we de 200€ betaald, maar ik voel me gigantisch in 't zak gezet.
Waar kan ik dergelijke praktijken aankaarten?
ria