GSM 'onherstelbaar' na 1 jaar

Tmespreu
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

GSM 'onherstelbaar' na 1 jaar

#1 , 19 sep 2010 21:37

Een kennis haar gsm is amper 1 jaar oud. Deze valt dus nog onder de wettelijke garantie.
Hij functioneerd helemaal niet meer, ze gaat er mee terug naar de winkel (PhoneHouse) waar ze hem aangekocht heeft.
Deze mensen bekijken hem eens van ver, doen hem open, terug toe, en zeggen doodleuk dat hij onherstelbaar is.

Ze krijgt hem weer en kan naar huis gaan. Ze zeggen wel dat ze blij mag zijn met de 'geste' die ze gedaan hebben om haar geen 42€ kosten aan te rekenen...

Is er geen enkele manier om haar garantie af te dwingen en alsnog gecompenseerd worden? En is het normaal dat er kosten zouden zijn qua herstelling edm indien hjet product nog steeds in garantie is.

NB: De gsm is niet stuk door slecht gebruik, vallen, waterschade, edm... Het is eerder een softwarematig probleem..

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 20 sep 2010 07:44

softwarematig probleem? is er met de software gefoefeld?

En als je zegt dat het een softwarematig probleem is (wat dan wss ook aan de verkopers van de winkel verteld is), waarom deden ze hem dan nog open?

Tmespreu
Topic Starter

#3 , 20 sep 2010 09:43

Er is bij mijn weten niets aan de software verandert geweest door haar. Ik was er niet bji toen ze de gsm binnen gebracht heeft dusja ik weet ook niet waarom ze hem hebben open gedaan..
Software matig bedoeldde ik vooral dat het niet bv het scherm of het geluid is dat niet meer gaat, gwn het 'toestel' zelf dat niet meer naar behoren werkt..

Reclame

Drone

#4 , 20 sep 2010 15:45

het is niet aan de VERKOPERS om te oordelen of een gsm al dan niet "onherstelbaar" is, zij kunnen alleen maar de gsm in ontvangst nemen en opsturen naar een herstelcentrum waar men zal kijken wat het probleem is.

het kan bv simpelweg ergens een slecht contact zijn dat vastgemaakt moet worden en hierdoor de gsm terug volledig functioneel zou worden, hoe kan een verkoper dit zien en weten? :wink:

Tmespreu
Topic Starter

#5 , 20 sep 2010 17:36

Maw wat kan ik concreet doen? En welke juridische grondslag kan mijn 'verzet' bijstaan?

roharro

#6 , 20 sep 2010 17:45

Maw wat kan ik concreet doen? En welke juridische grondslag kan mijn 'verzet' bijstaan?
Die verkoper moet toch een reden - al of niet terechte - gegeven hebben om de waarborg nietig te verklaren?
Eerstvolgende stap: verantwoordelijken van die keten contacteren; is er geen Contactadres?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Tmespreu
Topic Starter

#7 , 20 sep 2010 17:52

Die verkoper moet toch een reden - al of niet terechte - gegeven hebben om de waarborg nietig te verklaren?
Eerstvolgende stap: verantwoordelijken van die keten contacteren; is er geen Contactadres?
Het gaat hier over een Smsung Gsm die gekocht is geweest bij The Phone House (nieuwstraat in Brussel).
Moet ik stappen ondernemen bij TPH of rechtstreeks naar Samsung gaan?

Alvast bedankt aan allen!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 20 sep 2010 17:56

DE koop is gesloten in een winkel
Tgo U heeft de winkel de wettelijke garantie toe te passen
De fabrikant heeft geen verplichtingen tgo u en daar is enkel de fabrieksgarantie van toepassing.
http://statbel.fgov.be/nl/modules/regul ... arche2.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mineco.fgov.be/protection_consum ... ome_nl.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mineco.fgov.be/protection_consum ... nty_nl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

roharro

#9 , 20 sep 2010 17:59

THP eerst proberen. Erop wijzen dat waarborg nog loopt en dat het duidelijk gaat over een tekortkoming (fout) van het toestel.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

float

#10 , 20 sep 2010 19:49

Samsung heeft geen verplichting ten opzichte van de consument. Het is enkel TPH die deze verplichting heeft.

Tmespreu
Topic Starter

#11 , 20 sep 2010 21:18

Bon trug naar TPH dus..

Dank je wel allemaal!

mava105
Juridisch actief: Nee

#12 , 21 sep 2010 11:06

Bon trug naar TPH dus..

!
Even dreigen om naar Test-Aankoop te stappen kan soms helpen in deze gevallen.

Terug naar “Consumenten Koop”