Garantie geld terug of nieuw toestel?

taderu
Topic Starter
Berichten: 5
Locatie: Oostende

Garantie geld terug of nieuw toestel?

#1 , 25 okt 2006 10:55

momenteel zit ik met het volgend probleem:
Op 26/07/2006 kocht ik bij Vandenborre een draagbare MP3 player Philips HDD6320/00 voor de prijs van 199,00 euro (promotie), koste toen +/- 289,euro.
Op 8/09/2006 deed ik de MP3 speler terug naar de winkel voor herstelling. Volgende boodschap werd opgenomen door de winkel op de herstelbon: Pictogram van opladen blijft op het scherm staan en toestel kan nu ook niet meer aangezet worden (de eerste melding kwam van ons, de tweede melding van de winkel).

Gisteren 24/10/2006, na een aantal weken veel heen en weer te hebben gebeld (de winkel beweert hem te hebben opgestuurd naar Philips en volgens Philips is die daar nooit geweest). Kreeg ik van Vandenborre het antwoord dat zij mij 199,00 gingen terugbetalen. Ik ging hier niet mee akkoord aangezien ik graag mijn toestel hersteld had teruggekregen of een nieuw toestel (dit toestel kost nu 249,00, en met 199,00 kan ik geen gelijk toestel kopen).

Als antwoord krijg ik te horen dat zij het toestel hebben afgeleverd in goede staat en dat zij niet kunnen instaan voor het verschil in prijs, met als gevolg dat ik 50euro moet bijleggen om hetzelfde toestel te hebben, na veel gezaag willen zij mij nog een commerci?le tegemoetkoming geven van 25euro, wat mij eigenlijk niet interesseerd want ik had graag een nieuw toestel gehad.
Heb ik het recht om een nieuw toestel te eisen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
koen999
Berichten: 730

#2 , 25 okt 2006 10:57

ja

vraag is , als ze weigeren een nieuw toestel te leveren ,


hoeveel het u gaat kosten om dat effectief te bekomen.

mi aanvaardt u beter hun voorstel

taderu
Topic Starter
Berichten: 5
Locatie: Oostende

#3 , 25 okt 2006 11:07

Hey,
Koen bedankt voor je spoedige reaktie. Begrijp je volledig maar zou nog liever 100euro betalen aan gerechtskosten e.d. dan in te gaan op hun voorstel. Denk dat het hier gaat om een princiepskwestie-servicekwestie. Vandenborre uw akte van vertrouwen????

Reclame

koen999
Berichten: 730

#4 , 25 okt 2006 11:23

beste,

indien u wenst dat een advovaat uw zaak verdedigt,wat toch aangeraden is,
zal u met uw 100 euro niet ver komen, reken minstens op 500 euro

en je weet nooit hoe een rechter uitspreekt

als ik u was aanvaardde ik de 199 euro


op het net vindt u zeker en vergelijkbaar toestel aan die prijs

taderu
Topic Starter
Berichten: 5
Locatie: Oostende

#5 , 26 okt 2006 14:23

Eventjes melden dat ik vandaag mijn nieuw toestel heb ontvangen. De aanhouder wint zou ik zo zeggen.

Terug naar “Consumenten Koop”