Postorderbedrijf X

GB2702
Topic Starter
Berichten: 238

Postorderbedrijf X

#1 , 27 aug 2010 18:27

Hallo,

Ik heb een vraagje:

Ik heb vandaag in mijn brievenbus voor de 2de maal pakje gevonden van X, het gaat om ondergoed. Het is geadresseerd op mijn adres, maar de naam op het pakje is onbekend.

Wat moet ik hier mee doen?

MVG,

gb2702

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38771

#2 , 27 aug 2010 18:44

Het is niet aan U geadresseerd dus het houden valt niet onder de regel van niet gevraagd toch aangekregen.
Terugeven aan de postbode met vermelding gelieve te leren lezen aub ... maar dat kan al te ver gaan.
in een postbus steken retour onbekend op dit adres kan ook.
Het openen is zelf schenden van briefgeheim gezien enkel diegene wiens naar erop staat hierover kan beschikken.

Blijkbaar is het van die firma de gewoonte om zo te handelen.

Voor de rest mochten ze briefjes sturen NOOIT openen gewoon terug onbekend op dit adres

Tip -- hier zijn er zelfs die een sticker hebben ' overleden' en die er op kleven
Laatst gewijzigd door Franciscus op 27 aug 2010 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.

GB2702
Topic Starter
Berichten: 238

#3 , 27 aug 2010 18:50

Heb het eerste pakket diezelfde dag terug gestuurd met de vermelding Persoon woont niet op dit adres maar nu heb ik dus weer een pakketje aangekregen.

Ik kan toch niet steeds naar de post rijden om dit terug te laten sturen. Dit kost mij ook geld en tijd.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38771

#4 , 27 aug 2010 19:04

Postbus in de buurt - postbode kan het ook terug meenemen

siesken
Berichten: 263

#5 , 29 aug 2010 12:27

gewoon houden,en verder niets van aantrekken.

Vandebos
Berichten: 16087

#6 , 29 aug 2010 13:00

gewoon houden,en verder niets van aantrekken.
Werkwijze franciscus is de enige correcte. Uw antwoord geeft enkel blijk van opportunisme en stelt de ontvanger mogelijk bloot aan schadebedingen.

WP002
Berichten: 1482

#7 , 29 aug 2010 15:08

gewoon houden,en verder niets van aantrekken.
Werkwijze franciscus is de enige correcte. Uw antwoord geeft enkel blijk van opportunisme en stelt de ontvanger mogelijk bloot aan schadebedingen.
Dat van die schadebedingen zal nog wel meevallen. Maar niemand zegt u dat u alles moet laten vallen en die post onmiddellijk moet terugsturen. U zal allicht in de komende maanden wel eens in een postkantoor passeren zeker?

FrankV
Berichten: 277

#8 , 29 aug 2010 18:27

Met een dikke zwart stipt op de omslag schrijven :
RETOUR AFZENDER - GEADRESSEERDE WOONT NIET OP DIT ADRES

Dit pakje aan de voordeur zetten.
De postbode zal het wel terugnemen.

Bespaart je de verplaatsing.
Bespaart je de sticker "Overleden".
Het verstand is een betere koppelaarster dan dwaze bronst
( Arthur Schopenhauer )

Lanox
Berichten: 3545
Juridisch actief: Nee

#9 , 30 aug 2010 09:33

Dit pakje aan de voordeur zetten.
De postbode zal het wel terugnemen.
In mijn buurt kan ik u garanderen dat de postbode niets zal moeten doen. Tegen de tijd dat hij aan mijn deur arriveert zal er geen pakje meer te vinden zijn.

Terug naar “Consumenten Koop”