Iphone besteld op 12 juni 2010, 50 euro voorschot betaald...
Geplaatst: 22 aug 2010 09:11
beste,
Ik heb op 12 juni 2010 een iphone 4 besteld bij een apple winkel uit brugge,
ik diende een voorschot van 50 euro te betalen.
Er werd me beloofd midden juli te leveren (mondeling)
midden juli werd deze datum plots eind juli
dit zo enkele malen...
Uiteindelijk is me beloofd "ergens in september"
Nu blijkt dat da apple winkel pas over toetstellen kan beschikken als mobistar er genoeg heeft. (mobistar heeft recht ze als enige te verkopen)
Ze waren dus al op de hoogte van dit feit bij bestelling.
Naar mijn weten kan een winkel geen toestellen laten bestellen + voorschot eisen, als ze geen 100 procent zeker zijn van redelijke leveringstermijn...
Ik bestelde in de Phone House vorige week zaterdag opnieuw een iphone 4 en heb deze afgelopen vrijdag ontvangen..(zonder voorschot of dergelijke... !!)
Ik vind nu al meer dan 2 maand (in september zal dit 3 maand zijn) geen redelijke leveringstermijn voor een gsm...
Nu wens ik natuurlijk mijn voorschot van 50 euro terug te eisen in cash!
De winkel wenst dit enkel terug te geven in een waardebon ( dit wil ik niet aanvaarden )
Wat kan ik doen?
Welke reglementering kan ik inroepen?
Dank voor een antwoord
Ik heb op 12 juni 2010 een iphone 4 besteld bij een apple winkel uit brugge,
ik diende een voorschot van 50 euro te betalen.
Er werd me beloofd midden juli te leveren (mondeling)
midden juli werd deze datum plots eind juli
dit zo enkele malen...
Uiteindelijk is me beloofd "ergens in september"
Nu blijkt dat da apple winkel pas over toetstellen kan beschikken als mobistar er genoeg heeft. (mobistar heeft recht ze als enige te verkopen)
Ze waren dus al op de hoogte van dit feit bij bestelling.
Naar mijn weten kan een winkel geen toestellen laten bestellen + voorschot eisen, als ze geen 100 procent zeker zijn van redelijke leveringstermijn...
Ik bestelde in de Phone House vorige week zaterdag opnieuw een iphone 4 en heb deze afgelopen vrijdag ontvangen..(zonder voorschot of dergelijke... !!)
Ik vind nu al meer dan 2 maand (in september zal dit 3 maand zijn) geen redelijke leveringstermijn voor een gsm...
Nu wens ik natuurlijk mijn voorschot van 50 euro terug te eisen in cash!
De winkel wenst dit enkel terug te geven in een waardebon ( dit wil ik niet aanvaarden )
Wat kan ik doen?
Welke reglementering kan ik inroepen?
Dank voor een antwoord