koop zonder mijn toestemming

jurgenv87
Topic Starter
Berichten: 11

koop zonder mijn toestemming

#1 , 19 okt 2006 20:12

Deze week heb ik vastgesteld dat er bij eci een bestelling van mij was binnengekomen ivm een boekenreeks. Ik wist zeker dat ik deze bestelling nooit heb gedaan dus vroeg ik het even aan men moeder. Zij vertelde me dat eci eens had gebeld en vroegen of ik deze reeks wou. Op dat moment was ik dus niet thuis en heeft mijn moeder maar ja geantwoord. Dus nu worden deze boeken op mijn naam verstuurd.

Nu is mijn vraag: is het mogelijk om deze bestelling alsnog te annuleren, aangezien iemand anders in mijn naam een overeenkomst aanging?

Mijn kennis over het recht is nu nog beperkt, maar ik denk dat er toch een kans is om deze bestelling te annuleren, want ik heb nooit mijn wil doen blijken. En dit is toch nog steeds een belangrijk voorwaarde voor een geldig contract/rechtshandeling?

Mvg

J?rgen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fresh
Berichten: 167

#2 , 20 okt 2006 12:23

u mag de reeks van eci houden. Er is duidelijk sprake van een gedwongen aankoop in de zin van de WHPC, zodat u de reeks helemaal niet hoeft terug te sturen.
Veel plezier ermee :)

jurgenv87
Topic Starter
Berichten: 11

#3 , 20 okt 2006 14:30

Dus als ik het goed begrijp is art. 76 WHPC hier van toepassing?

Moet ik nu eci eerst op de hoogte brengen of gewoon wachten tot de hele reeks er is en dan weigeren te betalen?
Ik heb graag wat meer zekerheid voor ik verder ga. Ik zou niet graag al te veel problemen krijgen.

Mvg

J?rgen

edit: het was toch mogelijk de bestelling alsnog te annuleren. Toch bedankt voor je reactie

Reclame

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#4 , 21 okt 2006 11:05

Dus als ik het goed begrijp is art. 76 WHPC hier van toepassing?
Klopt!
Art. 76. Het is verboden iemand, zonder dat hij hierom eerst heeft verzocht, enig produkt toe te zenden met het verzoek dit tegen betaling van zijn prijs te verwerven of het anders, zelfs kosteloos, aan de afzender terug te zenden.(14 juli 1991,Wet Handelspraktijken)

Moet ik nu eci eerst op de hoogte brengen of gewoon wachten tot de hele reeks er is en dan weigeren te betalen?
Ik heb graag wat meer zekerheid voor ik verder ga. Ik zou niet graag al te veel problemen krijgen.

Mvg

J?rgen

edit: het was toch mogelijk de bestelling alsnog te annuleren. Toch bedankt voor je reactie
U wil een ONBESTAANDE bestelling annuleren?

jurgenv87
Topic Starter
Berichten: 11

#5 , 21 okt 2006 14:02

U wil een ONBESTAANDE bestelling annuleren?
De bestelling bestond wel. Het eerste boek was zelfs al aangekomen. Maar ik heb deze week telefonisch de rest van de bestelling kunnen stopzetten.[/quote]

Fresh
Berichten: 167

#6 , 26 okt 2006 13:46

Ik wist zeker dat ik deze bestelling nooit heb gedaan dus vroeg ik het even aan men moeder.
De bestelling bestond wel.
:roll: echt duidelijk bent u wel niet

jurgenv87
Topic Starter
Berichten: 11

#7 , 26 okt 2006 13:50

Ff voor de duidelijkheid: IK heb geen bestelling gedaan, maar mijn moeder heeft deze gedaan IN MIJN NAAM. Achteraf ben ik dat pas te weten gekomen.

Duidelijk zo? :D

Terug naar “Consumenten Koop”