Probleem met online boeking pretpark.

Purple
Topic Starter
Berichten: 246

Probleem met online boeking pretpark.

#1 , 06 aug 2010 21:44

Hallo,

Wij zitten met hetvolgende probleem.

-In april zijn we aan het rondsurfen op zoek naar een uitstapje voor in de zomer.
We komen terecht bij een pretpark in Duitsland. Deze bieden een formule aan die ons interesseert.
We vullen het online boekingsformulier in(om totaalprijs te krijgen), maar bij het invullen van de baby (babybed op kamer), krijgen we een foutmelding en moeten we herbeginnen. Dit meerdere keren zonder succes.

-Ik stuur een mail naar het algemeen info-adres met de vraag hoe we een babybed kunnen boeken.

-2 weken later krijg ik antwoord dat dit online geen probleem mag zijn. Als het niet lukt, kan ik per mail of telefonisch boeken.

-ondertussen was ons oog al op iets anders gevallen, dus we reageren hier niet meer op. (hadden immers niets geboekt aangezien er altijd een foutmelding kwam)

-Gisteren telefoon (voice mail) van Duitsland: Wij hebben geboekt en zijn niet komen opdagen, dus zij hebben verlies geleden.
Hebben 2 keuzes: 90% van het bedrag betalen als schadevergoeding of een nieuwe datum afspreken aan dezelfde prijs als "geboekt".

Kunnen zij ons iets maken?
Geld hier de belgische of duitse wetgeving?

*Wij hebben NIETS geboekt.
*Zelfs al zou dit wel zo zijn, is het toch raar dat ze pas bellen achteraf. Als ze na boeking geen volledige betaling of voorschot ontvangen, zouden ze toch vroeger bellen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3032
Locatie: st-niklaas

#2 , 06 aug 2010 22:18

bewijslast ligt bij hun, als zij beweren dat u iets geboekt heeft, dienen ze dat te bewijzen, eveneens dat u een "overeenkomst" zou hebben met hun :)

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#3 , 07 aug 2010 08:05

De Duitse wetgeving is van toepassing. Als zij al iets zouden ondernemen, zullen ze je moeten dagvaarden voor een Duitse rechtbank.

Reclame

willby
Berichten: 40

#4 , 07 aug 2010 23:01

Volgens mijn ervaringen ivm. buitenlandse boekingen (hotel, vliegtuig ed.) krijgt men steeds een bevestiging en een boekingsnummer van de gemaakte reseveringen. Als dit niet het geval is niet meer op reageren.

Terug naar “Consumenten Koop”