Energiecontract

JPV
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

Energiecontract

#1 , 04 aug 2010 21:43

Ik heb een probleempje met een leverancier van energie.

Op 01/07/2009 begin ik een contract voor 1 jaar, jaarlijks stilzwijgend verlengbaar, met een leverancier op basis van prijzen van mei/09. Dit voor electriciteit en gas.

Op 01/02/2010 verhuis ik en blijf ik klant bij die leverancier. Tot m'n verbazing krijg ik voor electriciteit een brief waarin staat dat ik een contract heb vanaf 01/02/2010 op basis van prijzen mei/09 voor 1 jaar, telkens hernieuwbaar. Leuk, dacht ik.
Op 01/07/2010 krijgt ik echter de melding dat m'n energiecontract vernieuwd is, met nieuwe prijsvoorwaarden van mei/10. Ga ik niet mee akkoord, gezien de brief van begin dit jaar, die voordeliger is.

Ik bel en krijg de vraag deze brief door te mailen. Ik doe dit en vandaag krijg ik het antwoord: daarin staat dat ik het recht heb om gelijk welk tarief te nemen en dat ze dit 9 maanden retroactief zullen toepassen indien gewenst. Zoniet, blijft het de prijzen vanaf mei/10 van toepassing. Bovendien staat er nu uitdrukkelijk dat ik een contract heb vanaf 01/05/2010 tot 01/05/2011.

Ik heb dus nu drie brieven, met drie verschillende contractdata. Bovendien, in de laatste brief, zou ik een contract hebben vanaf 1/5/2010 op basis van tarieven van de maand mei (die pas in mei opgemaakt worden). Ik zou dus akkoord gaan met tarieven die ik niet ken (het gaat voor alle duidelijkheid over vaste tarieven, geen variabel contract).

Heb ik het recht om het contract te eisen vanaf 01/02/2010 op basis van tarieven van mei/2010 zoals ze in een brief schreven? Ik was daarmee akkoord en heb op basis daarvan niet gekeken naar andere leveranciers op "hun" vervaldatum (mei of juli), dus lijk ik me gelijk te hebben, maar kunnen zij afkomen dat dit een vergissing is?

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 06 aug 2010 22:19

Electrabel zeker? :lol:

in dat geval moete der niet van verschieten, ik heb letterlijk 2 reden op papier staan waarom zun mijn contract zouden verbreken terwijl ik het al maanden daarvoor aangetekend had opgezegd :?

JPV
Topic Starter

#3 , 06 aug 2010 22:32

Electrabel zeker? :lol:

in dat geval moete der niet van verschieten, ik heb letterlijk 2 reden op papier staan waarom zun mijn contract zouden verbreken terwijl ik het al maanden daarvoor aangetekend had opgezegd :?
Niet Electrabel, een goedkope Franstalige energieleverancier ;) (waar ik voor de rest heel tevreden over ben, altijd vriendelijk behandeld)

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”