Verkoop aan huis - bedrijf van koper op bestelbon

Levi
Topic Starter

Verkoop aan huis - bedrijf van koper op bestelbon

#1 , 04 aug 2010 11:23

Beste,

Afgelopen vrijdag heb ik me door een verkoper aan huis laten overhalen om een bestelbon te tekenen ivm een aankoop. Deze bestelbon staat op naam van mijn bedrijf.

Nu had ik via een aangetekende brief laten weten dat ik van de verkoop afzie (te duur voor wat het is, niet echt nodig en, in tegenstelling tot wat gezegd werd, geen info over het product op hun website). Maar nu krijg ik te horen dat ik 30% van de aankoopprijs moet betalen omdat het een aankoop was op naam van het bedrijf.

Het product is bestemd voor consumentengebruik. Ik heb een eenmanszaak.

Kan ik hier nog onderuit komen?

Alvast bedankt!
Levi

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 aug 2010 11:47

U kan GEEN beroep doen op de bescherming consument gezien u een firma bent.
Voor u gelden de regels van een handelscontract.

U zou gebrek aan info kunnen aanhalen gezien dit ook niet blijkt te kloppen.
Lees hun algemene voorwaarden - hebben ze iets speciaal moeten bestellen....
Indien een klein bedrag betalen Na aangetekend schrijven - indien een groot bedrag - best een advocaat raadplegen
Laatst gewijzigd door Franciscus op 14 aug 2010 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.

float

#3 , 04 aug 2010 17:21

Inderdaad, het algemene verbintenissenrecht geldt. Als u niet kunt bewijzen dat er foutieve/onvolledige informatie werd gegeven door de medecontractant dan bent u gebonden aan de overeenkomst.

Reclame

Levi
Topic Starter

#4 , 07 aug 2010 11:29

Beste,

Via deze link vindt u een kopie van het contract. http://home.scarlet.be/~tsf23425/ll-003%5b1%5d.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier zijn enkele dingen niet ingevuld:
-particulier gebruik/beroepsdoeleinden (bedoeling is om het gewoon thuis te gebruiken)
- plaats waar contract werd afgesloten
- naam en adres van vertegenwoordiger

opm: - reden dat bedrijf is ingevuld is omdat de boekhouder ons gezegd heeft dat we dat voor alle aankopen moeten doen. We weten immers nooit mochten we dat ooit gebruiken (dan kan dat later eventueel nog ingebracht worden)
- Toen we eerst zeiden dat we wel eens naar de winkel wilden rijden zei de verkoper meteen. Nee nee, hier krijgt u een korting van 400 euro wat je in de winkel niet krijgt.
- We hebben met 2 getekend. Ik en mijn vrouw. Het bedrijf zelf is een eenmanszaak waar ik niets meet te maken heb.

Kunnen we ons bewapenen met deze puntjes tegen een schadeclaim?

Alvast hartelijk bedankt!

Met vriendelijke groeten
Levi

float

#5 , 08 aug 2010 08:37

Door gebruik te maken van je ondernemingsnummer, zal het product gebruikt worden voor beroepsdoeleinden.
De WMPC is niet van toepassing omdat het gaat om een aankoop voor beroepsdoeleinden.

De plaats is geen noodzakelijke voorwaarde voor een geldige overeenkomst.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 aug 2010 17:20

dus de tegenstelbaarheid is tegen u in persoon en tegen de eenmanszaak van uw echtgenote

Terug naar “Consumenten Koop”