Beste,
wij hebben een ondertekende factuur van 3300€ voor werken aan sanitair. Tijdens het traject werd samen met de loodgieter beslist de cv-ketel op zolder te plaatsen. Hij sprak telkens van een "meerprijs" voor deze verplaatsing naar zolder. Nu krijgen we vandaag een factuur van deze "verplaatsing"... Plots komt er een meerprijs van 2300€. 70% extra ! Op voorhand had ik dit nooit laten doen. Ik krijg als uitleg dat de buizen een paar 100 euro kosten en al de rest is werkuren. Dit terwijl we alle boringen reeds lieten voorzien voor hem... Dus moest hij gewoon de leidingen verplaatsen naar de zolder en 7 extra buisjes tot volledig naar beneden laten komen.
Nu ben ik niet van plan om dit te betalen. Een meerprijs van 30% of zo was ik probleemloos mee akkoord geweest maar niet deze prijs.
Wat kan ik nu best doen om in orde te zijn ? Ik heb reeds een detailfactuur opgevraagd via mail waarbij ik hem enkele dagen tijd geef en anders een aangetekend schrijven stuur. Ik zou wel alvast al 90% van de offerteprijs betalen om good-will te tonen. Is dit een goed idee ?
Alvast bedankt