extrafilm, factuur hoger dan afgesproken

wimper
Topic Starter
Berichten: 1

extrafilm, factuur hoger dan afgesproken

#1 , 06 okt 2006 20:43

Hoi,

Wij hebben onlangs via extrafilm foto's besteld, waar dmv een promo-code 7,95 euro korting van de prijs ging. Zowel gedurende het bestellingsproces op de website als in de bevestigingsmail werd de prijs min korting beloofd. Echter de factuur die bij de opgestuurde foto's zit negeert die promotie en we moeten dus de volle pot betalen.
Na contact met extrafilm blijkt dat de promocode niet geldig was, dat het toepassen van een ongeldige promo-code onze fout is, en dat we dus geen recht hebben op die korting, noch het recht hebben de bestelling te annuleren en de foto's terug te sturen.

Dit lijkt me nu toch niet kunnen, niet? Eenzijdig de afgesproken prijs aanpassen zonder de koper de kans te geven te annuleren... En als dit niet mag, wat kunnen we dan doen? Klacht indienen bij economische zaken? Maar wat dan in de tussentijd, toch maar betalen?

Mvg,
Wim

PS: een vlugge google search leert ons dat we niet alleen zijn met deze klacht. Spijtig genoeg schijnen de meeste mensen maar te betalen vermits extrafilm met grote administartiekosten dreigt en het toch maar om een klein bedrag gaat (8 euro in ons geval) en men dus dat risico niet wil lopen...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
genarobontelli
Berichten: 4

#2 , 04 jan 2007 15:54

Wimper,

Wij hebben juist hetzelfde voor.
In augustus foto's besteld met een kortingscode, bevetigingsmail gekregen voor dat bedrag, een paar dagen later een faktuur voor een bedrag rond de 8 euro zonder de korting.
Wij hebben het bedrag betaald van op de bevestigingsmail en via hun contactdienst gemeldt dat we niet meer dan dat bedrag gingen betalen ...

en sindsdien zit het "spel" serieus op de wagen

wij bleven discussieren dat we niet akkoord gingen hiermee.

Volgende stap een rappel met (uiteraard) extra kosten.

Volgende stap : incassobureau met weeral meer kosten.

Incassobureau gecontacteerd, dezelfde uitleg gedaan ...

Volgende stap : brief van een gerechtsdeurwaarder met weeral meer kosten, we zitten intussen al aan een bedrag van boven de 100 euro.

Intussen hebben we klacht ingediend bij Economische Inspectie, dienst Internet. Nu recent werd dit doorgestuurd naar hun afdeling in Gent.

We wachten nog op een resultaat daarvan.

Vandaag telefoon dat ze dreigen met een rechtszaak !

Graag zou ik weten wat wij hiernog tegen kunnen beginnen !

Weet er iemand hoe dit verder in zijn werk gaat ... eventuele gerechtskosten ... we zijn totale leeken op dit gebied en hebben met dergelijke instanties nog nooit in contact gekomen.

Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#3 , 04 jan 2007 17:52

Onlangs was er een advertentie in de 'Metro'krant.
Door het ingeven van de promotiecode kon men 20 foto's laten afdrukken voor slechts 1 ?. (in kleine lettertjes stond dat er vanaf de 21ste foto standaardtarieven gelden!)
Toen we de rekening kregen was die ipv 1 ?, 7,55 ?.
Ik heb telefonisch contact opgenomen met extrafilm en de persoon aan de lijn verklaarde toen dat wij slechts 18 foto's besteld hadden dus dat die code dan geannulleerd werd. Ik stelde de vraag waar er iets van stond dat er exact 20 foto's moesten besteld worden? Er werd geen aandacht aan geschonken!
Toen ik dreigde om een klacht in te dienen bij de consumentenbond wegens misleidende reclame, bleek ineens dat ze een commerci?le geste gingen doen en dat er slechts 1 ? moet betaald worden.
Soms moet je op je strepen staan en dan lukt het. :wink:

Reclame

Jorre

#4 , 04 jan 2007 18:00

Als je telkens op je strepen moet gaan staan omdat dezelfde firma zijn klanten misleidt, dan zou ik hoe dan ook de consumentenbond inlichten.
Dat zij dan maar eens bij consumentenzaken een ballonnetje oplaten.

Gelukkig zijn er nog andere fotoleveranciers.

genarobontelli
Berichten: 4

#5 , 04 jan 2007 18:01

Onlangs was er een advertentie in de 'Metro'krant.
Door het ingeven van de promotiecode kon men 20 foto's laten afdrukken voor slechts 1 ?. (in kleine lettertjes stond dat er vanaf de 21ste foto standaardtarieven gelden!)
Toen we de rekening kregen was die ipv 1 ?, 7,55 ?.
Ik heb telefonisch contact opgenomen met extrafilm en de persoon aan de lijn verklaarde toen dat wij slechts 18 foto's besteld hadden dus dat die code dan geannulleerd werd. Ik stelde de vraag waar er iets van stond dat er exact 20 foto's moesten besteld worden? Er werd geen aandacht aan geschonken!
Toen ik dreigde om een klacht in te dienen bij de consumentenbond wegens misleidende reclame, bleek ineens dat ze een commerci?le geste gingen doen en dat er slechts 1 ? moet betaald worden.
Soms moet je op je strepen staan en dan lukt het. :wink:
Rebel,
In uw geval heb je dan geluk gehad. Wij hebben ook gedreigd met Economische Inspectie, er was geen praten aan, intussen hebben wij klacht ingediend bij Econ.Inspectie, maar een antwoord laat heel lang op zich wachten. Pas na twee maanden kreeg ik een eerste reactie (dan nog wel nadat ik een telefoontje had gedaan met hun dienst) dat er een dossier geopend is.
Intussen zit dit al bij een gerechtsdeurwaarder ? Waar eindigt dit ?
Wij stonden op onze strepen en dachten ook dat ze het uiteindelijk gingen klasseren maar blijkbaar niet ...

koen999
Berichten: 730

#6 , 04 jan 2007 18:11

normaal mag het niet, sluikreclame, maar ik bestel altijd op http://www.foto.com , is spotgoedkoop en goede service

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#7 , 05 jan 2007 11:07

sluikreclame, maar ik bestel altijd op http://www.foto.com
Euh?

emics
Berichten: 4

#8 , 16 jan 2007 23:49

Wimper,

Wij hebben juist hetzelfde voor.
In augustus foto's besteld met een kortingscode, bevetigingsmail gekregen voor dat bedrag, een paar dagen later een faktuur voor een bedrag rond de 8 euro zonder de korting.
Wij hebben het bedrag betaald van op de bevestigingsmail en via hun contactdienst gemeldt dat we niet meer dan dat bedrag gingen betalen ...

en sindsdien zit het "spel" serieus op de wagen

wij bleven discussieren dat we niet akkoord gingen hiermee.

Volgende stap een rappel met (uiteraard) extra kosten.

Volgende stap : incassobureau met weeral meer kosten.

Incassobureau gecontacteerd, dezelfde uitleg gedaan ...

Volgende stap : brief van een gerechtsdeurwaarder met weeral meer kosten, we zitten intussen al aan een bedrag van boven de 100 euro.

Intussen hebben we klacht ingediend bij Economische Inspectie, dienst Internet. Nu recent werd dit doorgestuurd naar hun afdeling in Gent.

We wachten nog op een resultaat daarvan.

Vandaag telefoon dat ze dreigen met een rechtszaak !

Graag zou ik weten wat wij hiernog tegen kunnen beginnen !

Weet er iemand hoe dit verder in zijn werk gaat ... eventuele gerechtskosten ... we zijn totale leeken op dit gebied en hebben met dergelijke instanties nog nooit in contact gekomen.

Ik zou het bedrag zoals vermeld en bevestigd in de mail betalen en dan gerechtsdeurwaarder inlichten dat de "contractueel" overeengekomen prijs werd betaald en dat alle andere kosten worden betwist...
Ik heb geen glazen bol maar die mannen gaan u niet dagvaarden om uiteindelijk het deksel op hun neus te krijgen.

Ps. Mag ik weten welk deurwaarderskantoor en welk incassobureau werd ingeschakeld
BRON : gezond verstand & juridisch aanvoelen :-)

guggenheimer
Berichten: 50
Locatie: Gistel

#9 , 17 jan 2007 08:44

Druk voor alle zekerheid eens die bevestigingsmail af, en laat ze maar dreigen. Ze kunnen u helemaal niets doen.
Wel integendeel. Als ze nog eens bellen om te dreigen met een proces, zeg dan dat u vol ongeduld wacht, omdat u een extra schadevergoeding wegens tergend en roekeloos geding wel ziet zitten!!!

genarobontelli
Berichten: 4

#10 , 17 jan 2007 09:02

Wimper,

Wij hebben juist hetzelfde voor.
In augustus foto's besteld met een kortingscode, bevetigingsmail gekregen voor dat bedrag, een paar dagen later een faktuur voor een bedrag rond de 8 euro zonder de korting.
Wij hebben het bedrag betaald van op de bevestigingsmail en via hun contactdienst gemeldt dat we niet meer dan dat bedrag gingen betalen ...

en sindsdien zit het "spel" serieus op de wagen

wij bleven discussieren dat we niet akkoord gingen hiermee.

Volgende stap een rappel met (uiteraard) extra kosten.

Volgende stap : incassobureau met weeral meer kosten.

Incassobureau gecontacteerd, dezelfde uitleg gedaan ...

Volgende stap : brief van een gerechtsdeurwaarder met weeral meer kosten, we zitten intussen al aan een bedrag van boven de 100 euro.

Intussen hebben we klacht ingediend bij Economische Inspectie, dienst Internet. Nu recent werd dit doorgestuurd naar hun afdeling in Gent.

We wachten nog op een resultaat daarvan.

Vandaag telefoon dat ze dreigen met een rechtszaak !

Graag zou ik weten wat wij hiernog tegen kunnen beginnen !

Weet er iemand hoe dit verder in zijn werk gaat ... eventuele gerechtskosten ... we zijn totale leeken op dit gebied en hebben met dergelijke instanties nog nooit in contact gekomen.

Ik zou het bedrag zoals vermeld en bevestigd in de mail betalen en dan gerechtsdeurwaarder inlichten dat de "contractueel" overeengekomen prijs werd betaald en dat alle andere kosten worden betwist...
Ik heb geen glazen bol maar die mannen gaan u niet dagvaarden om uiteindelijk het deksel op hun neus te krijgen.

Ps. Mag ik weten welk deurwaarderskantoor en welk incassobureau werd ingeschakeld
De naam van het incassobureau kan ik mij nu niet direct herinneren maar de deurwaarder is Smet uit Merelbeke.
Enige reden voor die vraag ?

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#11 , 17 jan 2007 10:07

wij werken al een paar jaar met extrafilm, en hebben nog nooit problemen gehad
wij bestellen wel enkel grotere aantallen foto's
dus niet echt geen ervaring met kleine promoties
bij de grote promoties heb ik nog geen problemen gehad
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

genarobontelli
Berichten: 4

#12 , 17 jan 2007 10:10

wij werken al een paar jaar met extrafilm, en hebben nog nooit problemen gehad
wij bestellen wel enkel grotere aantallen foto's
dus niet echt geen ervaring met kleine promoties
bij de grote promoties heb ik nog geen problemen gehad
Intussen heb ik via andere fora ook al weet van verschillende mensen die juist hetzelfde zijn tegenkomen maar die voor "de lieve vrede" maar het hogere bedrag zullen betalen om "er van af te zijn".
Op die manier is het natuurlijk gemakkelijk "promoties" te doen !

emics
Berichten: 4

#13 , 21 jan 2007 23:22

De naam van het incassobureau kan ik mij nu niet direct herinneren maar de deurwaarder is Smet uit Merelbeke.
Enige reden voor die vraag ?
Meestal hetzelfde incassobureau, dezelfde gerechtsdeurwaarder...(die zich met deze zaakjes bezighouden, alsook zelfde advocaat "Mr. Peeters"...

Deze invorderingspraktijken gaan vaak in tegen de wet op de minnelijke invorderingsprocedure http://economie.fgov.be/protection_cons ... nl_001.htm

Enkel betalen hetgeen volgens de bevestigingsmail dient betaald te worden (dus verrekening van de promotiecode)...NIETS minder NIETS meer...

:-)
BRON : gezond verstand & juridisch aanvoelen :-)

Terug naar “Consumenten Koop”