Bestelling gewoon niet ontvangen!

evalia
Topic Starter

Bestelling gewoon niet ontvangen!

#1 , 20 jun 2010 20:25

Ik heb op vrijdag 21 mei op de site koophetsimpel.nl een kostuum die ik direct ook heb betaald (via overschrijving). Dinsdag 25 mei krijg ik een mail dat ze het geld hebben ontvangen en kort daarna nog een mail dat het product verstuurd was. Een week later had ik nog niets ontvangen, terwijl ik het gewoon ben om toch redelijk snel iets te ontvangen. Ik heb dan gewoon een mailtje gestuurd om te vragen of het normaal is dat het zo lang duurt en heb niets van antwoord gekregen.

8 juni ben ik voor 10 dagen op reis gegaan. Voor mijn reis heb ik nog een mail gestuurd met daarin dat ik een antwoord wou omdat ik nog steeds niets had ontvangen of dat ze mij mijn geld moesten terug geven. Juist voor mijn reis had ik nog geen antwoord gekregen en ben dan op reis vertrokken met de hoop dat ik antwoord zou hebben tegen ik terugkwam.

Ik ben nu van gisteren terug van reis en heb nog altijd geen antwoord gehad op mijn mails en nog altijd niets ontvangen!
Dit is toch niet meer legaal? Ik weet ook niet meer wat te doen, ze antwoorden gewoonweg niet op mijn mails!
Alvast bedankt als jullie wat tips kunnen geven.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 22 jun 2010 10:26

Ik ga ervan uit dat de verkoop onder toepassing van de Belgische wetgeving valt.

“Art.1610.Wanneer de verkoper in gebreke blijft de levering te doen binnen de tussen partijen bedongen tijd, heeft de koper de keus om ontbinding van de koop ofwel inbezitstelling te vorderen, indien de vertraging alleen aan de verkoper te wijten is.Art.1611. In elk geval moet de verkoper tot schadevergoeding veroordeeld worden, indien de koper schade lijdt doordat de levering niet op het bedongen tijdstip heeft plaatsgehad.“(B.W.).

Maan uw verkoper aangetekend aan het gekochte kostuum te leveren binnen een redelijke termijn die u daarin vermeldt. Deel hem daarin tevens mee dat u daarna,desnoods gerechtelijk,de ontbinding van de koop vordert met schadevergoeding.

Kan u zijn adres niet achterhalen leg dan klacht neer bij de procureur des Konings,via de politie. Vraag daarna het adres aan de procureur.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

lieke1709

#3 , 28 jun 2010 19:54

Inderdaad, wat u in ieder geval dient te doen is de verkoper per aangetekende zending in gebreke stellen. Eis een bewijs van verzending. Het is altijd mogelijk dat een pakket verloren gaat. Reageert de verkoper nog niet dan dient u klacht in.

Veel succes! :D

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”