Retourzending toch betalen?

Ioan226
Topic Starter
Berichten: 2

Retourzending toch betalen?

#1 , 03 jun 2010 18:03

Dag allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, maar ik hoop dat iemand me kan helpen.
Ik heb maanden geleden een bestelling gedaan bij Neckermann. Na levering had ik 14 dagen om de goederen terug te sturen. Ik heb een deel gehouden en een deel van de spullen teruggestuurd, ruim binnen die 14 dagen, waarvan ik ook een bevestigingsmail heb gekregen. Ik heb ook meteen de rekening betaald, netjes op tijd.
Enkele weken later kreeg ik een bericht dat ik nog een openstaand saldo had, en dat ik dat zo snel mogelijk moest betalen. Het bleek te gaan om de spullen die ik retour had gezonden.
Ik mail hen dus, met in bijlage hun eigen bevestigingsmail. In hun antwoord staat dat ze de retourzending hebben verwerkt en dat ze een nieuwe rekening sturen. Die komt ook, met hetzelfde openstaande bedrag. Ik mail hen dus opnieuw, en krijg weer hetzelfde antwoord en daarna weer een rekening met hetzelfde bedrag, nu plus nalatigheidsintresten.
Ik stuur hen vervolgens een brief plus een kopie van alle mails. Ik krijg als antwoord dezelfde rekening met nog meer boetes.
Ik bel hen dan maar op, de telefoniste van dienst zag op haar computerscherm mijn retourzending staan en geeft toe dat er een fout gemaakt is en dat deze zo snel mogelijk ongedaan zal worden gemaakt.
Niet dus, want nu krijg ik een brief van een advocaat dat ik binnen de twee weken het -inmiddels substantieel hogere- bedrag moet betalen voor er gerechterlijke stappen worden ondernomen. Ik heb nu maar weer het hele pakketje mails en brieven naar deze advocaat gestuurd in de -ijdele?- hoop dat het alsnog in orde komt.
Moet ik nu zelf een advocaat in de hand nemen, en nog maar wat extra tijd en geld hierin stoppen? Ik vind dit alleszins te bizar voor woorden.

Groetjes en alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002
Berichten: 1525

#2 , 03 jun 2010 20:49

Alleszins het antwoord aan de advocaat én aan Neckermann aangetekend sturen. Aanval is de beste verdediging dus ook eventueel bij blijvende aanmaningen klacht indienen bij Economische Inspectie: http://statbel.fgov.be/nl/geschillen/kl ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

Ioan226
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 08 jun 2010 08:14

Bedankt voor je antwoord!

Reclame

lieke1709
Berichten: 9

#4 , 19 jun 2010 15:27

Inderdaad is het het beste dat u kan doen, uw bewijzen per aangetekende zending versturen en het bewijs van aangetekende zending goed bijhouden.

Wat u eveneens dient te doen, is er de volledige Algemene Verkoopsvoorwaarden van Neckerman op nalezen.

Deze vindt u ongetwijfeld op hun website. Kijk vooral es na wat er in vermeldt staat betreffende retourzendingen.

Blijkt uit die algemene voorwaarden dat u alles correct hebt uitgevoerd. Dan staat u rotsvast in uw schoenen.

Heeft u ook de bewijzen dat alles correct is uitgevoerd, dan dient u zich verder geen zorgen te maken. Indien het al tot een rechtzaak zou komen -wat ik ten zeerste betwijfel- dan heeft uzelf alle bewijzen in handen.

Wat die advocaat betreft, zolang uw zaak niet voor het gerecht werd getrokken, kan deze u helemaal niets maken. Het is pas op het moment van een negatieve uitspraak dat een Gerechtsdeurwaarder gemachtigd is tot verdere stappen ter inning van het bedrag.


Veel succes! :wink:

mava105
Berichten: 22855
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 21 jun 2010 20:37

Jaren geleden hetzelfde meegemaakt met Neckermann. Het probleem heeft wel 1 jaar aangesleept, maar uiteindelijk bekenden ze hun foute facturatie.
Toen mijn echtgenote een paar maanden geleden via internet toch nog een bestelling wou plaatsen, werd deze geweigerd wegens "vroegere wanbetalingen"
Blijkbaar kunnen ze bij Neckermann toch niet zo vlug hun fout toegeven.

Terug naar “Consumenten Koop”