Garantie IT-materiaal

Keroo
Topic Starter

Garantie IT-materiaal

#1 , 01 jun 2010 22:49

Geachte,

Ik heb op 11/10/2008 een grafische kaart TWV 439 euro aangekocht bij de firma alternate belgie. nu op 07/04/2010 is deze defect.
Binnen de 2 jaar garantie. Alternate heeft deze ter herstelling naar de leverancier opgestuurd, maar tot op heden 8 weken later en de zo afgesproken termijn nog steeds geen nieuws. Langs geweest in de shop en daar zeiden ze indien het goed onherstelbaar verklaard word ze pro rata gingen terugbetalen. Mag dit? En wat houd ontbinding van het contract in? De herstellingstermijn is voor mij een pijnlijke zaak doordat ik deze dagelijks nodig heb, voor werk/prive. De pc ook bij hun aangekocht twv 800euro staat nu simpel aan de kant doordat deze onbruikbaar is.

Indien iemand mij kan helpen, alvast bedankt

met vriendelijke groeten,

Kevin

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 01 jun 2010 22:56

Voor garantie moet men onderscheid maken tussen twee termijnen:

- eerste zes maanden geldt een quasi-onvoorwaardelijke garantie
- voor de rest van de tweejarige termijn enkel indien het defect te wijten is aan een fout die reeds bestond bij aankoop (vraag me niet hoe dat aan te tonen...)

Op grond hiervan zijn sommige garanties veel minder soepel vanaf de zevende maand.

"En wat houdt ontbinding van het contract in?" Wat bedoelt u hiermee? Over welk contract gaat het?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Keroo
Topic Starter

#3 , 02 jun 2010 22:19

In de verkoopsvoorwaarden staat in dat het verkoops contract (dus de aanschaf van het goed) kan worden ontbonden.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”