Lederen zetel gekocht van bekend Belgisch topmerk. Zetel wordt geleverd en visueel nagekeken. Zetel wordt op de voorziene plaats neergezet. Een week nadien willen we de zetel verplaatsen (gaat eenvoudig want er staan wieltjes onder). Blijkt dat één van de wieltjes niet meedraait en sleept. Zetel ondersteboven gekeerd en nu blijkt dat de onderkant waar het slepende wieltje in gemonteerd is misvormd is.
Foto's doorgestuurd naar fabrikant die toegeeft dat er inderdaad iets niet klopt en hij stelt voor dat ze de zetel terug komen halen.
Nu krijg ik daarvan een schriftelijke bevestiging, maar op het document staat dat het om een herstelling gaat (brief komt van hun herstellingsatelier) en dat we de zetel zelf terug moeten verpakken. Uiteraard beschik ik niet over de materialen om een zetel deskundig te verpakken, ik zie ook niet in waarom ik zelf een zetel zou moeten verpakken die niet voldoet. Het gaat immers niet om een zelfgeassembleerd Ikea produkt. Bovendien meen ik dat ik recht heb op een volledig nieuwe zetel die beantwoordt aan de superhoge kwaliteitseisen (en prijs) waarmee het merk publiciteit maakt.
Wat kan ik best ondernemen?