Geen probleem en ook geen verwijt.
Maar de firma geeft zichzelf 45 dagen na opmeting.
Dan zouden dus de ramen moeten geplaatst worden en binnen de 5 dagen na die dag moet je dus een aangetekend schrijven sturen...
Alleen zal een rechtbank een aangetekend schrijven dat 5 dagen na de leveringsdatum vertrekt vermoedelijk als voorbarig beschouwen.
(argument ... het kan altijd langer uitlopen.. wij hebben dat ook niet onder controle).
In de tekst die ik net voor mij heb liggen staat dat de leveringstermijn 25% mag afwijken.
In uw geval zou dat dus 12 werkdagen zijn.
Het ontbinden door de loper kan daar dan binnen de maand NA de verlengde periode.
Daarom mijn vraag hoe het er juist instond.
Indertijd hebben we enkele uren cursus gehad inzake het gebruik en het woordje en en of in wetteksten.
Om niet te spreken over 'onverwijl' dat nu ook een totaal andere betekenis heeft gekregen.
Beste Fanciscus,
Ik zal dan toch die ganse tekst moeten afprinten. Ik dacht dat ik dit groso modo uitgelegd had in OP. Mr. Vandebos begreep het toch.
Leveringstijd : circa 45'werkende dagen' ....evenwel ..... 2 MAAND na voorziene leveringsdatum. Dat is dus die 45 werkende dagen PLUS nog eens die 2 maand. Dan pas kan ik een aangetekend schrijven sturen BINNEN de 5 dagen om hen aan te manen de levering en plaatsing op te eisen BINNEN de 10 dagen.
Ze hopen erop dat je dat niet doet, zij hun gang kunnen gaan, en jij contractbreuk doet, met als gevolg dat ik 30 % schadevergoeding moet betalen.
----
Als ik jou zo bezig hoor is de consument altijd wel de klos ! ZIJ schreven die voorwaarden hé, ik niet.
Weet je hoe het gegaan is met de vernieuwing van mijn dak ? Geen voorschot, zelfs geen ondertekende bon, niets daarvan. Die dakwerker nam een groot risico daarmee, ma swoit.
Ik heb die man na afwerking meteen betaald. Die referentie heb ik. Straffer nog : beide afspraken (voor opmeting) voor ramen en dak waren op dezelfde avond. Ze hebben elkaar gezien.
En daarbij, dat doet er eigenlijk niet toe. Ik hoef mezelf niet verantwoorden. Ik koop in volle vertrouwen bij een geregistreerde firma. Ik heb het attest al van 6% en al, factuur van voorschot ook, dus wat dat betreft zijn ze wel in orde.
Ik hoop er natuurlijk op dat ze die ramen wel plaatsen natuurlijk, misschien komt alles snel in orde na volgende week, ik zal het hier laten weten.
Ik heb er niets aan van miserie te zoeken, maar wil mezelf wel beschermen natuurlijk, wat is daar mis mee ?