Pagina 1 van 1

Aankoop Meubels

Geplaatst: 29 mar 2010 09:26
door x_angelke_x
De situatie:

In datum van 29 december 2009 bestelde ik bij een meubelzaak in de buurt een eetkamer bestaande uit:

1 tafel
1 dressoir
1 barkast
1 tv-meubel
1 salontafel
4 stoelen

+ 6 stoelen apart

Op de bestelbon werd een afhaaldatum voorzien nl. 15 februari 2010. Ik diende een voorschot te betalen van 50 euro. De eetkamer zou voorradig zijn en op zich zouden er zich dus geen problemen voordoen. De week van de afhaling ben ik naar de meubelzaak gegaan, heb er de hele eetkamer betaald. Ik diende de goederen aan het magazijn op te halen, daar werd mij echter verteld (nadat we de eetkamer opgeladen hadden) dat de salontafel er niet meer was en dat deze niet meer besteld kon worden. Daarop ben ik terug de winkel ingegaan en heb hen hiermee geconfronteerd. Zij vertelden mij dat de salontafel wél nog kon besteld worden maar het zou 6 weken duren eer deze geleverd zou worden. Mijn geld van de salontafel heb ik teruggevraagd en ook teruggekregen. Eens thuisgekomen bleek nog dat men mij 2 dezelfde dozen meegegevn had en in één van de andere dozen zaten gescheurde planken. Hierop ben ik weer terug naar de meubelzaak gegaan en daar hebben ze een nieuwe doos gegeven en de twee anderen omgeruild.

Inmiddels heb ik reeds iedere week met de meubelzaak gebeld en keer op keer vertelden zij mij dat de salontafel over een week zou geleverd worden. De week erop krijg ik dan weer hetzelfde verhaal. Ik heb een sterk vermoeden dat de salontafel inderdaad niet meer besteld kon worden en dat de mensen van de meubelzaak mij aan het lijntje houden.

Nu is mijn vraag: Als blijkt dat de meubelzaak de salontafel niet meer kan bestellen, kan ik hier dan iets tegen doen? Ik heb enkel de bestelbon waarop staat dat ik de gehele eetkamer besteld heb met ook de salontafel. Het gaat om een volledig bijpassende eetkamer, bestaande uit hetzelfde materiaal, dezelfde kleur.. Als ik voordien geweten had dat de salontafel er nooit zou komen, had ik deze nooit gekocht.

Weet er iemand raad?

Geplaatst: 29 mar 2010 10:29
door ZeddLeppelin
Aangetekend schrijven sturen (is wel al vrij laat) en uw verhaal doen en eisen dat de tafel alsnog geleverd wordt of dat er een aanzienlijke prijsvermindering dient te komen.

Geplaatst: 29 mar 2010 17:35
door Franciscus
U hebt gezegd dat je de tafel niet eer moest hebben en U hebt daarvoor uw geld teruggekregen als ik goed lees.
De firma heeft gezegd dat het 6 weken zou duren - die 6 weken zijn niet voorbij.
Ik snap uw probleem niet goed - u hebt het geld terug en nu wenst u toch de tafel - En nu zou u iets anders willen of wat...?

Geplaatst: 31 mar 2010 11:26
door j.demoor
“Art.1610.Wanneer de verkoper in gebreke blijft de levering te doen binnen de tussen partijen bedongen tijd, heeft de koper de keus om ontbinding van de koop ofwel inbezitstelling te vorderen, indien de vertraging alleen aan de verkoper te wijten is.Art.1611. In elk geval moet de verkoper tot schadevergoeding veroordeeld worden, indien de koper schade lijdt doordat de levering niet op het bedongen tijdstip heeft plaatsgehad.“(Burgerlijk Wetboek).

‘Ik heb enkel de bestelbon waarop staat dat ik de gehele eetkamer besteld heb met ook de salontafel. Het gaat om een volledig bijpassende eetkamer’ houdt in dat de salontafel een onmisbaar onderdeel vormt van uw bestelling als GEHEEL.

Maan uw verkoper aangetekend aan de BIJHORENDE salontafel te leveren binnen een redelijke termijn die u daarin vermeldt. Deel hem daarin tevens mee dat u daarna de ontbinding van de koop vordert,desnoods gerechtelijk.