Aankoop Meubels
Geplaatst: 29 mar 2010 09:26
De situatie:
In datum van 29 december 2009 bestelde ik bij een meubelzaak in de buurt een eetkamer bestaande uit:
1 tafel
1 dressoir
1 barkast
1 tv-meubel
1 salontafel
4 stoelen
+ 6 stoelen apart
Op de bestelbon werd een afhaaldatum voorzien nl. 15 februari 2010. Ik diende een voorschot te betalen van 50 euro. De eetkamer zou voorradig zijn en op zich zouden er zich dus geen problemen voordoen. De week van de afhaling ben ik naar de meubelzaak gegaan, heb er de hele eetkamer betaald. Ik diende de goederen aan het magazijn op te halen, daar werd mij echter verteld (nadat we de eetkamer opgeladen hadden) dat de salontafel er niet meer was en dat deze niet meer besteld kon worden. Daarop ben ik terug de winkel ingegaan en heb hen hiermee geconfronteerd. Zij vertelden mij dat de salontafel wél nog kon besteld worden maar het zou 6 weken duren eer deze geleverd zou worden. Mijn geld van de salontafel heb ik teruggevraagd en ook teruggekregen. Eens thuisgekomen bleek nog dat men mij 2 dezelfde dozen meegegevn had en in één van de andere dozen zaten gescheurde planken. Hierop ben ik weer terug naar de meubelzaak gegaan en daar hebben ze een nieuwe doos gegeven en de twee anderen omgeruild.
Inmiddels heb ik reeds iedere week met de meubelzaak gebeld en keer op keer vertelden zij mij dat de salontafel over een week zou geleverd worden. De week erop krijg ik dan weer hetzelfde verhaal. Ik heb een sterk vermoeden dat de salontafel inderdaad niet meer besteld kon worden en dat de mensen van de meubelzaak mij aan het lijntje houden.
Nu is mijn vraag: Als blijkt dat de meubelzaak de salontafel niet meer kan bestellen, kan ik hier dan iets tegen doen? Ik heb enkel de bestelbon waarop staat dat ik de gehele eetkamer besteld heb met ook de salontafel. Het gaat om een volledig bijpassende eetkamer, bestaande uit hetzelfde materiaal, dezelfde kleur.. Als ik voordien geweten had dat de salontafel er nooit zou komen, had ik deze nooit gekocht.
Weet er iemand raad?
In datum van 29 december 2009 bestelde ik bij een meubelzaak in de buurt een eetkamer bestaande uit:
1 tafel
1 dressoir
1 barkast
1 tv-meubel
1 salontafel
4 stoelen
+ 6 stoelen apart
Op de bestelbon werd een afhaaldatum voorzien nl. 15 februari 2010. Ik diende een voorschot te betalen van 50 euro. De eetkamer zou voorradig zijn en op zich zouden er zich dus geen problemen voordoen. De week van de afhaling ben ik naar de meubelzaak gegaan, heb er de hele eetkamer betaald. Ik diende de goederen aan het magazijn op te halen, daar werd mij echter verteld (nadat we de eetkamer opgeladen hadden) dat de salontafel er niet meer was en dat deze niet meer besteld kon worden. Daarop ben ik terug de winkel ingegaan en heb hen hiermee geconfronteerd. Zij vertelden mij dat de salontafel wél nog kon besteld worden maar het zou 6 weken duren eer deze geleverd zou worden. Mijn geld van de salontafel heb ik teruggevraagd en ook teruggekregen. Eens thuisgekomen bleek nog dat men mij 2 dezelfde dozen meegegevn had en in één van de andere dozen zaten gescheurde planken. Hierop ben ik weer terug naar de meubelzaak gegaan en daar hebben ze een nieuwe doos gegeven en de twee anderen omgeruild.
Inmiddels heb ik reeds iedere week met de meubelzaak gebeld en keer op keer vertelden zij mij dat de salontafel over een week zou geleverd worden. De week erop krijg ik dan weer hetzelfde verhaal. Ik heb een sterk vermoeden dat de salontafel inderdaad niet meer besteld kon worden en dat de mensen van de meubelzaak mij aan het lijntje houden.
Nu is mijn vraag: Als blijkt dat de meubelzaak de salontafel niet meer kan bestellen, kan ik hier dan iets tegen doen? Ik heb enkel de bestelbon waarop staat dat ik de gehele eetkamer besteld heb met ook de salontafel. Het gaat om een volledig bijpassende eetkamer, bestaande uit hetzelfde materiaal, dezelfde kleur.. Als ik voordien geweten had dat de salontafel er nooit zou komen, had ik deze nooit gekocht.
Weet er iemand raad?