Pagina 1 van 1

1129 euro kosten opzegging contract Mobistar!

Geplaatst: 20 feb 2010 14:14
door warempage
Een aantal weken geleden zijn we overgestapt naar Belgacom omdat we alle diensten (telefoon, GSM, ADSL) by 1 provider wilden en dat bespaart kosten.

We hebben all papieren getekent bij Belgacom die dan alles regelt en ook de contracten stopzet bij Mobistar etc.

Nu hebben de laatste factuur van Mobistar binnengekregen...
1129,55 Euro kosten stopzetting contract!

In het originele contract wat dateerd van 1996, staat we een termijn van 3 maanden vermeld. In 2000 hebben we de dienst 1595 Automatic aangevraagd en in die documenten staat niets over een opzegtermijn.

Wat moet ik nu doen?
Ik vind het belachelijk om zo'n bedrag te vragen voor opzegging en denk dat Mobistar dat niet eens kan vragen legaal gezien.

Kim

Geplaatst: 22 feb 2010 10:23
door j.demoor
“Art.39bis. § 1. Wanneer een dienstenovereenkomst van bepaalde duur gesloten tussen een verkoper en een consument een beding tot stilzwijgende verlenging bevat, komt dit beding in vet gedrukte letters en in een kader los van de tekst voor op de voorzijde van het eerste blad. Dit beding moet de gevolgen van de stilzwijgende verlenging vermelden waaronder de bepaling van § 2, evenals de uiterste datum waarop de consument zich kan verzetten tegen de stilzwijgende verlenging van de overeenkomst en de modaliteiten van deze kennisgeving.§ 2. Onverminderd de wet van 25 juni 1992 op de landsverzekeringsovereenkomst, kan de consument, na de stilzwijgende verlenging van een dienstenovereenkomst van bepaalde duur, op elk ogenblik zonder vergoeding de overeenkomst opzeggen met inachtneming van de opzeggingstermijn die in de overeenkomst is bepaald, zonder dat deze termijn meer dan één maand mag bedragen.Art.102Met geldboete van 250 tot 10 000 frank worden gestraft, zij die de bepalingen overtreden :...3. van de artikelen...39bis...inzake de documenten betreffende de verkoop van producten en diensten...”(Handelspraktijkenwet 14 juli 1991,ingevoegd bij B.S. 15 mei 2007).

Onderzoek of voornoemd art.39bis al dan niet geschonden werd. Indien wel leg dan klacht neer bij de politie en/of bij http://economie.fgov.be/nl/geschillen/klachten/

Geplaatst: 26 feb 2010 10:03
door warempage
We hebben naar mobistar gebeld die in eerste instantie zei dat we het contract telfonisch of per sms hadden verlengt wat nooit het geval is geweest.

We hebben gevraagd om dit te bewijzen.

Na een paar dagen belden ze terug dat er een fout is gemaakt en dat ze een krediet nota sturen voor dit bedrag....

Opgelos gelukkig....
Kim