opzeggen fitnessabonnement

xena

#16 , 16 feb 2010 00:43



Het beding dat een opzeg enkel kan door persoonlijk een uitschrijfformulier aan de balie aan te vragen is m.i. een onrechtmatig beding in de zin van deze wetsbepaling.
persoonlijk staat er wel niet bij , maar het onevenwicht zou er inderdaad kunnen uit afgeleid worden doordat de klant afhankelijk word van een handeling van de verkoper alvorens te kunnen opzeggen en omgekeerd niet , maar in de opsomming in art. 32 is het niet terug te vinden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#17 , 16 feb 2010 09:52

De lijst van art. 32 Wet Handelspraktijken is niet limitatief. De rechter kan ook andere bedingen dan deze opgenomen in art. 32 als onrechtmatig en dus nietig beschouwen.

scorpioen

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

#18 , 16 feb 2010 12:52

met andere woorden: een aangetekend schrijven is in "elk geval" voldoende?

Reclame

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

#19 , 24 mar 2010 14:07

Het verhaal krijgt een staartje: ik had meer dan een maand voor afloop van het abonnement mijn aangetekend schrijven verstuurd. Vandaag krijg ik een aangetekend schrijven dat het fitnesscentrum mijn aangetekende zending nooit is gaan afhalen.

Ik hoor het al komen: volgende week schrijven ze me aan om mijn abonnement te verlengen omdat ze zogezegd nooit een uitschrijving hebben ontvangen.

Ik zit echter wel met die aangetekende brief die zij nooit afhaalden.
Wat kan ik doen? Want voor hetzelfde geld beginnen ze weer over dat uitschrijfformulier.
Ik heb wettelijk juist gehandeld, wat moet ik nu doen?

Vandebos
Berichten: 16087

#20 , 24 mar 2010 15:24

U heeft gedaan wat noodzakelijk was. Indien het centrum problemen maakt kan u zwart op wit bewijzen dut u uw opzeg aangetekend heeft verzonden, doch dat zij niet de moeite hebben gedaan om deze af te gaan halen.

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

#21 , 24 mar 2010 15:54

Zou ik hen met de gewone post kopie zenden van aangetekend bewijs? want volgende maand zullen ze me toch aanmanen om verder te betalen?

ZeddLeppelin
Berichten: 97

#22 , 24 mar 2010 15:56

Niets.
U zelfs niet druk maken. Als u gehandeld heeft conform de voorwaarden en zij blijven stilzitten, tant pis.

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

#23 , 24 mar 2010 17:14

bedankt!

wat als zij zeggen: het gaat enkel via uitschrijfformulier aan de balie? want zo staat het in hun huisregels. Uit de uitleg hier, weet ik dat aangetekend sowieso geldt.
Hoe verwoord ik dat best? Iets in de stijl van: daar de wet zegt dat aangetekend schrijven sowieso het abonnement kan doen opzeggen?

Kelly28
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#24 , 28 nov 2017 22:06

Kan ik mijn abonnement aangetekend opzeggen of moet ik dat echt persoonlijk in de fitness zelf doen ?? En kunnen ze mij iets maken??? Op het formulier staat dat ik dat persoonlijk daar moet doen maar nu ik voltijds werk geraak ik er niet altijd

Franciscus
Berichten: 38583

#25 , 28 nov 2017 23:27

U kaapt een onderwerp maar leest dan nog de antwoorden niet.
Zal het kort houden
#13 door scorpioen wordt neergeschreven wat u moet doen ... simpel.

Terug naar “Consumenten Koop”