Pagina 1 van 1
toch niet fair vind ik
Geplaatst: 28 jan 2010 15:24
door dalida
In 2004 kocht ik mijn pc , (en een paar mndn later ook een gsm)
Toen , die tijd ,was ik verplicht een vaste telefoon te hebben .(€20/mnd)
Daar ik mijn vaste telefoon om zeggens niet gebruik, vroeg ik verleden jaar aan de provider of er geen voordeliger abonnement ter beschikking was ,en men stelde mij voor : een contract voor één jaar , met een vermindering van éénmaal 30 euro. Wat ik dan ook maar aanvaardde.
Onlangs , toevallig ,kom ik te horen, dat de vaste telefoon , al enkele jaren niet meer hoeft.
Ik vraag mij nu af , 'kan dat zo maar ? ' men verplicht mij een vaste telefoon te nemen maar als dat dan niet meer verplicht is , gebaart men van niets en laat mij gewoon door betalen ' !
Deze voormiddag heb ik het abonnement opgezegd.
Graag uw mening hierover.
Dank, vrgrt.
Geplaatst: 30 jan 2010 21:24
door mapleleiah
Gaat deze situatie wel over België?
Zo ja ... als u ADSL neemt, hebt u een telefoonlijn NODIG voor de verbinding. Dit neemt u ofwel apart bij Belgacom ofwel zorgt uw Provider daarvoor. Raw copper is ook mogelijk maar is duurder.
Bij Telenet is een telefoonlijn niet verplicht.
Voor verdere inlichtingen omtrent mogelijkheden qua Internet kunt u beter in gepaste forums of tijdschriften gaan zoeken.
Lenny
Geplaatst: 30 jan 2010 22:15
door Vandebos
Klopt hoor, sinds enige tijd is een PSTN abonnement niet meer nodig voor een ADSL abonnement.
Belgacom heeft daarentegen nu wel een extraatje voor zijn clienten met een Belgacom telefoonlijn en adsl connectie.. gratis Belgacom TV. (tenminste het abonnement is gratis, de installatie en activeringkosten en de aankoop of huurprijs van de decoder is niet gratis..)
Geplaatst: 02 feb 2010 11:12
door dalida
volgens mij "weer niet fair" wat dan wel ?
Op 28/1 zeg ik op het kantoor mijn telefoonlijn op. Ik vraag daarbij uitdrukkelijk: "voor mijn PC blijft toch alles zoals het nu is , verandert er niets"? En dat wordt bevestigd . Zo ga ik met een gerust gemoed naar huis.Wel zal ik een ander identificatienummer krijgen.
Maandag., een brief van Belgacom, waaruit ik versta dat ik een nieuw contract heb, voor een jaar, en als ik het vroegtijdig afbreek , dat ik het bedrag van dat jaar toch volledig zal moeten betalen.
Ik ben met mijn PC van 2004 bij Belgacom, en ik vraag mij nu af of dat zo maar kan , telkens er iets verandert, dat zij mij telkens voor één jaar vastbinden aan Belgacom ?EN KAN IK HIER IETS AANDOEN ?ik wil gewoonweg niet weer voor een jaar vasthangen.
Wie weet raad ?Dank, vrgrt
Geplaatst: 02 feb 2010 11:16
door Lex
1994

Geplaatst: 02 feb 2010 11:41
door dalida
ja, natuurlijk, 2004 inplaats 1994,(de mot begint er in te zitten, geloof ik).
maar, weet u soms raad voor deze zaak ?
En als ik vragen mag , 'kan ik van hetgeen ik hier neergezet heb een kopie maken en in mijn documenten zetten ? lukt prescies niet ? niet mogelijk ? misschien .
Geplaatst: 02 feb 2010 12:06
door Vandebos
ga in de browser naar bewerken en klik op alles selecteren, opnieuw naar bewerken en kopiëren kiezen, nieuw word document openen en plakken kiezen in menu bewerken. Dan opslaan in mijn documenten.
8)
Geplaatst: 02 feb 2010 12:26
door dalida
Dank u , is gelukt. Maar .. ..
Weet je soms ook raad , is hier nog iets aan te doen, Belgacom ?
Geplaatst: 02 feb 2010 12:38
door Lex
Voor zover ik me de Belgacom algemene voorwaarden kan herinneren is een contract na één jaar opzegbaar met een vooropzeg van één maand.
Indien uw contraxct loopt sedert 2004, dan kan u het opzeggen vóór 1 maart...om te eindigen op 31 maart.
Voor alle zekerheid lees er de voorwaarden op na!
Geplaatst: 02 feb 2010 15:47
door dalida
Niets aan te doen, heb gebeld naar Belgacom .Voor Belgacom is dit een nieuw contract, en moet ik een jaar wachten voor ik bev. kan opzeggen. Nu , opzeggen wil ik niet maar ik vind het niet aangenaam dat ze mij op deze manier een nieuw contract doen afsluiten , zonder mij daarvan in te lichten toen ik de vaste lijn opzegde.,en ik uitdrukkelijk gevraagd heb of er iets zou veranderen. Voor hen is een jaar "vasthangen" blijkbaar geen verandering.
Klant is koning, is al lang niet meer waar,

!
Allemaal van harte bedankt
Geplaatst: 02 feb 2010 19:25
door Franciscus
Hebt u iets getekend ???
of was alles telefonisch.
Edoch ook een klachtperiode na iets telefonisch is beperkt in tijd - zeker als je daarna gewoon betaald.
http://mineco.fgov.be/protection_consumer/home_nl.htm
Bij telenet nog beter - dochter gaat aan telenet vragen voor digitaal - is direct in orde en wordt op mijn abonnement aangepast - ik heb niets getekend en heb zelf de verbinding niet want die hebben ze naar appartement dochter getrokken. Ik krijg wel de rekening.
Ze hebben zelfs niet gevraagd wie zij was.
Geplaatst: 07 mar 2010 15:43
door dalida
't is nog niet gedaan !
Mijn vaste lijn dus opgezegd, en een nieuw contract aangesmeerd gekregen, en nu onlangs een brief waaruit ik begrijp dat ik nu veel meer mag uploaden en downloaden, en dat het vanaf 1/3 in voege gaat en ook nog veel sneller,(hangt wel af van de afstand van de centrale) en ik moet maar 0,95 euro per maand meer betalen !
Maar ik gebruik minder dan 1/3 van dat alles, heb in 't geheel dat allemaal niet nodig, heb hier toch niet om gevraagd , en als ik naar de kleine letters ga, zie ik dat , als ik terug zou gaan , een trapje lager, naar internet start, (vroeger ADSL light) ik weer verplicht ben een vaste telefoonlijn er bij te nemen en ook te betalen natuurlijk, en dan betaal ik meer dan nu ! HOE ZIJ DAT ALLEMAAL BEDISSELEN EN DE MENSEN OPDRINGEN WAT ZIJ WILLEN ! EN OOK MEER DOEN BETALEN ! BELGACOM !
Geplaatst: 07 mar 2010 15:59
door Rebel-with-a-cause
Je betaalt nu minder dan voorheen (je verbruikt wel niet alles wat je kan/mag) en toch blijf je klagen ???
Ik begrijp het niet zo goed meer.
Geplaatst: 07 mar 2010 16:25
door dalida
Je hebt het niet goed begrepen , herlees eens !
Geplaatst: 09 mar 2010 19:43
door GumGum
U hebt het over een contractwijziging waarvoor u ook meer moet betalen.
In zo'n geval moet u binnen een bepaalde termijn kosteloos kunnen opzeggen.
Dit zou normaal in hun voorwaarden moeten staan.
PS. Er bestaan ook ADSL-formules waarbij geen Belgacom-abonnement vereist is zoals bij Base, Scarlet (optioneel) of Mobistar. (Hoewel ik die laatste qua 'klantvriendelijkheid' niet direct zou aanraden)