#10 , 23 jan 2026 09:47
Denk dat u eerst best eens informeert wat de eigenschap en parameters zijn voor gebruik van metaal ( in de breedste zin van het woord) in buitentoepassingen.
Roestvrij staal/metaal is er in -- voor zover ik me goed herinner -- in 5 gradaties voor binnen/buiten gebruik.
Bv inox 314 echter probleem bij inox 314 is dat deze merkelijk zwakker is dan de 308 ( opgelet ben nummers uit het hoofd aan zeggen, )
Aluminium is licht van constructie, sterk , nagenoeg roestvrij .
Rvs is behandeld met een roestvrije coating
Dan heb je verschillende metalen waarbij elementen zijn toegevoegd voor specifieke eigenschappen te bevorderen en je hebt natuurlijk de verschillende afwerkingsniveau's gaande van simple schilderwerk, metaliseren, galvaniseren en coaten.
Je hebt zelfs metaal dat door zijn constructieprocede roestvorming vertoont als beschermlaag.
Dus je spreekt over een gebrek vna het metaal als het niet de eigenschappen bezit voor een normaal gebruik, dan zal je eerst hier toch ff moeten verduidelijken over welk metaal het juist gaat, de samenstelling hiervan en het verwerkingsprocedee ( gewalst, getrokken, gesmeed ... ) en welke afwerking/eindlaag er op zit.
En dan zal je moeten aantonen dat de fabrikant hier een produktiefout heeft gemaakt.
Ik geef je weinig kans om dit juridisch te winnen, alleen een commerciele geste van de fabrikant/plaatser zou kunnen. Maar dan raad ik je aan om het wel over een andere boeg te gooien en niet te proberen om het te krijgen via metalurgie.